Wskazówki dotyczące menu i budowania zysku: Sprzedawanie deserów

2007-02-16, 10:21:27

1. Poświęć tyle samo czasu na opracowanie i ulepszanie menu deserowego, ile poświęciłeś na przygotowanie menu dań głównych i innych pozycji tam umieszczonych. Ostateczne wrażenie związane z doznaniem odbieranym w trakcie spożywania posiłków – z „tworzeniem doznania”, wyrażeniem używanym przez pracowników operacyjnych na określenie tego, co stanowi istotę biznesu restauracyjnego – jest równie ważne, jeżeli nie ważniejsze, od pierwszego wrażenia odnoszonego po wejściu do restauracji.

2. Unikaj „zwyczajnych” deserów, starając się o przygotowanie czegoś nadzwyczajnego, tworząc coś unikalnego, rozkoszne dodatki, które uzupełniają twoje menu, które podbudowują w ten sposób identyfikację twojej marki.##

3. Korzystaj z wózków deserowych lub tac. Zdjęcie jest warte tysiąca słów zawartych w opisach potraw umieszczonych w menu.

4. Jeżeli jesteś zmuszony do kupowania gotowych deserów, staraj się oferować jeden lub dwa oryginalne desery, stworzone i przygotowane w bliskim sąsiedztwie restauracji, włącznie z rozważeniem możliwości zatrudnienia zewnętrznego szefa wyrobów cukierniczych, asystującego w przygotowaniu „firmowych” receptur, w miarę zaistnienia takich potrzeb.

5. Podczas gdy niektóre osoby prowadzące restauracje wynagradzają dodatkowo kelnerów za ilość sprzedanych deserów (a ja, naprawdę sądzę, że finansowe zachęty powinny być stosowane za sprawność i wydajność pracy w restauracji ogółem), to generalnie, nie piszę się na stosowanie praktyk bonusowych przy sprzedaży specyficznych lub indywidualnie określonych rodzajów posiłków, ponieważ uważam, że praktyki takie mają tendencje do zatracania osobowości i wrażeń odbieranych przy konsumpcji potraw. No i ostatecznie, przy prawidłowym rozplanowaniu deserów – koncentrując się na aktualnych trendach, na które składają się obecnie lżejsze, domowego wypieku, ciasta owocowe i kruszonki, sorbety i lody włoskie, oraz tradycyjnie ulubione wyroby z nastawieniem na bardziej przyciągającą prezentację – dobre desery same będą sprzedawać się, przy pomocy zorientowanego i przeszkolonego w tym zakresie personelu.

Podczas gdy niektórzy kelnerzy uważają za rzecz nużącą, wyjaśnianie, informowanie i podawanie jeszcze jednego dania, upewnij się, aby im przypominać, że danie deserowe – z uśmiechniętymi twarzami i 'ochami' i 'achami'  - zapewnia dodatkowe pozytywne okazje do umocnienia związków z klientem spożywającym deser. „Wytworzenie związku z klientem” zawsze wzbogaca jego postrzeganie ogólnej wartości i jakości restauracji, przy pomocy tej niewielkiej dodatkowej obsługi i poświęcenia temu staranniejszej uwagi.

Maren L. Hickton



www.hotelinfo24.pl