DTZ doradza Fabryce Biznesu

2010-09-08, 21:15:37

Spółka Fabryka Biznesu, inwestor Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki „Sukcesja” w Łodzi, zawarła umowę z firmą DTZ na usługi doradcze w zakresie komercjalizacji części hotelowej kompleksu.

DTZ należy do światowej czołówki firm doradczych. Prowadzi działalność w 43 krajach, a w Polsce jest obecna od 1994 roku.

- Bardzo się cieszę się, że zostaliśmy wybrani przez Fabrykę Biznesu jako doradca w zakresie wyłonienia operatora hotelowego. „Sukcesja” jest znakomitym projektem, a hotel, wraz z pojawieniem się w globalnych sieciach rezerwacyjnych pod rozpoznawalna marką, będzie miejscem atrakcyjnym zarówno dla turystów, jak i biznesmenów. Dodatkowo nowocześnie zaprojektowane centrum konferencyjne będzie mogło gościć liczne imprezy i wydarzenia – mówi Adam Konieczny, szef zespołu doradztwa hotelowego w DTZ.

3-gwiazdkowy hotel będzie częścią wielofunkcyjnego kompleksu z galerią handlową, multipleksem, centrum rekreacyjnym i biurowcem klasy A. W 12-kondygnacyjnym, hotelowym budynku o powierzchni ponad 6,7 tys. mkw. znajdzie się ok. 130 pokoi, centrum konferencyjne, klub fitness, bar i restauracja. Stanie on w pobliżu ścisłego centrum Łodzi, kampusu Politechniki Łódzkiej oraz Międzynarodowych Targów Łódzkich, dla których będzie zapleczem (MTŁ niedawno rozpoczęły budowę nowoczesnego centrum konferencyjno-wystawienniczego z myślą o organizacji dużych imprez targowych, kongresów i konferencji). ##
Na ukończeniu jest projekt architektoniczny, który opracowuje warszawska pracownia Hermanowicz Rewski Architekci. Budynek zaprojektowano w nowoczesnym stylu, harmonizującym jednak z postindustrialną architekturą Łodzi. Powstanie w oparciu o proekologiczne i energooszczędne technologie, wykorzystujące odnawialną energię, kolektory słoneczne, ledowe oświetlenie i szarą wodę. Pokoje hotelowe zostaną usytuowanie na pięciu najwyższych kondygnacjach, a od wewnątrz goście będą mieli dostęp do podziemnego parkingu na ok. 1200 miejsc.

Jak wynika z raportu firmy Ernst&Young, opracowanego na zlecenie Fabryki Biznesu, wśród dużych polskich miast Łódź ma najniższy wskaźnik miejsc hotelowych na 1000 mieszkańców – wynosi on 3,5 przy ok. 20 w podobnej wielkości Krakowie. W mieście są 23 hotele (łącznie około 3 tys. miejsc), z których tylko 11 ma standard trzygwiazdkowy, a jeden czterogwiazdkowy. Z łódzkich hoteli korzysta rocznie około 420 tys. osób, głównie uczestników spotkań biznesowych, targów i konferencji oraz turystów.

Źródło: centrum prasowe Hotelinfo24.pl – 8.09.2010 r.



www.hotelinfo24.pl