Hakerzy zaatakowali luksusowe hotele

2010-09-16, 17:57:55

Hakerzy zdołali wykraść dane należące do kilku tysięcy klientów najbardziej ekskluzywnych hoteli w USA, obsługiwanych przez firmę HEI Hospitality. Na liście znalazły się między innymi Hilton, Marriott i Sheraton – donosi portal Interia.

HEI Hospitality to firma zarządzająca obiektami różnych marek o wysokim standardzie lub będąca ich właścicielem. To właśnie z komputerów tej firmy wyciekły dane gości hoteli.

Grupa 3400 osób korzystających z usług hoteli zarządzanych przez HEI, otrzymała od wynajętych przez nią prawników list z informacją, iż ukradzione zostały ich osobiste informacje finansowe służące do płatności za pomocą kart takie, jak: typ i numer karty kredytowej, data ważności, kod bezpieczeństwa, jak i informacje zawarte na pasku magnetycznym.

Dane te znajdowały się w systemie finansowym łączącym wszystkie zrzeszone w sieci hotele. Z listu wynika, że zostały one nielegalnie przechwycone z systemu elektronicznego używanego do meldowania nowoprzybyłych gości hotelowych i do płatności drogą elektroniczną. Miało to miejsce między 25 marca a 17 kwietnia bieżącego roku. O fakcie dokonania przestępstwa powiadomiona została również Prokuratura Generalna stanu New Hampshire.##
Firma, o której mowa, posiada wiele oddziałów rozproszonych na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Wystarczy, aby sieć internetowa była niezabezpieczona tylko w jednym z tych miejsc, a droga do włamania jest wolna - komentuje wydarzenie Łukasz Nowatkowski, ekspert ds. bezpieczeństwa IT z firmy G Data Software. Przedsiębiorstwa ogólnie coraz częściej przechodzą na bezprzewodowy dostęp do internetu, również u nas w Polsce, dlatego należy się spodziewać, że liczba podobnych incydentów w najbliższym czasie wzrośnie, nie wszyscy bowiem uświadamiają sobie ryzyko płynące z braku odpowiednich zabezpieczeń - konkluduje ekspert G Data.

Na razie nie ma żadnych dowodów na wykorzystanie przez hakerów skradzionych informacji do własnych celów, lecz HEI Hospitality zaleca klientom, aby ci bacznie obserwowali swoje wyciągi bankowe. Dodatkowo, firma zaoferowała każdemu z narażonych na straty klientów darmowe ubezpieczenie bankowe na okres jednego roku, pokrywające ewentualne szkody wynikłe z kradzieży ich tożsamości.

Źródło: Interia – 16.09.2010 r.



www.hotelinfo24.pl