Marriott International ogłasza plan globalnego rozwoju do 2009 r.

2006-11-15, 12:23:10

Marriott International Inc na pierwszym spotkaniu poza terytorium Stanów Zjednoczonych, powiadomił inwestorów i analityków giełdy papierów wartościowych w Paryżu, że firma przewiduje zwiększenie ilości swoich pokoi hotelowych na terenie poza Ameryką Północną do końca roku 2009 o ponad 30%. Firma zakomunikowała, że oczekuje również osłabienia wpływów przypadających na akcję (EPS) do poziomu w przybliżeniu od 2,45$ do 3,20$ do końca 2009 roku, z wyłączeniem dochodów z syntetycznych paliw, zakładając wzrost wskaźnika RevPar o 9 do 10 procent w 2006 r. i składany średnioroczny wzrost stawek za pokoje od 4 do 8% w latach 2007 do 2009 r.

Na spotkaniu poświęconym możliwościom rozwoju hotelowego na całym świecie, firma przedyskutowała jednostkowe przewidywania wzrostu wg podziału geograficznego. W Ameryce Północnej, Marriott planuje wzrost pokoi pomiędzy 58.000 a 69.000 do 2009 roku, spowodowany przez przekształcenia oraz budowę całkowicie nowych wybranych obiektów hotelarskich. W regionach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki firma zamierza zwiększyć ogólną bazę pokoi hotelowych o 12.000 do 14.000 pokoi, osiągając ogólną liczbę wahającą się pomiędzy 60.000 a 62.000 w okresie do końca roku 2009. Wzrost bazy pokoi hotelowych Marriotta w Azji, przewiduje się w granicach pomiędzy 11.000 a 12.000 pokoi, przy czym jedna czwarta tego wzrostu przypadnie na firmę Ritz-Carlton. Na Karaibach i w Ameryce Łacińskiej Marriott planuje dodać do swojej bazy od 4.000 do 5.000 pokoi do końca roku 2009.

Firma ogłosiła swoją ekspansję międzynarodową jako jeden z fundamentów swojej strategii. Wraz ze swoim mniejszym niż 1% udziałem w rynku poza Stanami Zjednoczonymi, Marriott uruchomił swój globalny aparat rozwojowy, sprawdzony model biznesowy, zarządzania i polityki franczyzowej, które powinny napędzać procesy znaczącego rozwoju firmy. Do 60% dodatkowych obiektów dla firmowych marek dysponujących pełnym serwisem, spodziewanych jest z tytułu otwierania nowych obiektów, poza terenem Stanów Zjednoczonych i Kanady. Zamierzony wysiłek optymalizacji struktury kapitałowej Marriotta, wraz z silnym przepływem gotówki w działalności operacyjnej i obrotem kapitałowym, powinny wpłynąć na znaczący wzrost, jak również na agresywne wtórne wykupy giełdowe. Od początku roku do 16 października 2006 firma wykupiła 31,8 mln akcji z portfela akcji zwykłych kosztem 1,1 mld $. Plan firmy zakłada dokonanie wykupu akcji, w granicach pomiędzy 1,25$ a 1,5 mld $ na rok, w latach pomiędzy 2007 a 2009. Przewiduje się, że zwrot z zainwestowanego kapitału w 2006 r. przekroczy 20% w związku z wcześniejszymi przewidywaniami, wskazującymi na wzrost tego wskaźnika z kwoty od połowy ponad 20% wzrostu do wartości zbliżających się do granicy 30%, w końcu roku 2009.

J.W. Marriott, Jr., prezes i dyrektor generalny Marriott International, powiedział, że tempo wzrostu globalnej ekspansji ekonomicznej będzie powiązane z najwybitniejszą kulturą obsługi i rozwijającymi się firmowymi kanałami dystrybucji, aby stworzyć nowe, potężne możliwości rozwoju. „Przemysł hotelarski jest biznesem globalnym. Dominują w nim trzy podstawowe czynniki: globalny poziom zamożności społeczeństw, demografia i handel” powiedział Marriott. Zauważył, że trzy miliardy ludzi – połowa światowej populacji – włączyło się do globalnej ekonomii w ostatnich 15 latach, wraz z upadkiem Muru Berlińskiego i większym ekonomicznym wzrostem w Azji i na Bliskim Wschodzie i że blisko jedna czwarta spośród nich, zaczęła podróżować. Powiedział, że firma powinna skorzystać z wielkich zmian demograficznych, takich jak gwałtowny rozwój klasy średniej w Indiach – o wielkości takiej, jak cała ludność Stanów Zjednoczonych – i początku podróżowania milionów Chińczyków, pomimo tego, że Marriott kontynuuje swój gwałtowny rozwój na terenie Chin.

Marriott zauważył, że światowej klasy kultura korporacyjna Marriotta nie jest łatwa do naśladowania, w związku z czym w dalszym ciągu będzie wyprzedzała pod względem jakości, swoich konkurentów. „Lojalność klientów jest napędzana przez silną kulturę korporacyjną. Obsługa stanowi o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku zmierzamy, natomiast przebywanie na szczycie w zakresie obsługi w rozwijającej się globalnej ekonomii usług, jest miejscem zaszczytnym” powiedział.

Marriott wskazał również na 78 milionów przedstawicieli wyżu demograficznego w Stanach Zjednoczonych, dysponujących zakumulowanym majątkiem osobistym w wysokości 9 trylionów dol. przeznaczonym na zaspokajanie własnych potrzeb, którzy przyciągani są mieszanką technologii, stylu i wrażeń, tak jak Generation X (Pokolenie Końca Wieku). Wspomniał również o upodobaniu wśród grup wiekowych Marriott International, do stworzonych w pokojach, w tym systemie hotelowym, warunków przypominających i łudząco podobnych do zamieszkiwania w domu rodzinnym, jak również do rewolucyjnych nowych przestrzeni w wybranych hotelach o pełnym zakresie usług, wprowadzających innowacyjne technologie i kreatywną architekturę oraz wyposażenie wnętrz, umożliwiające gościom pracę, zabawę i wypoczynek. „Obecnie nie ma już dużej luki międzypokoleniowej, jest za to jedno wielkie pokolenie turystów” - powiedział.

Firma sprecyzowała swoje plany otwarcia 50 nowych hoteli Courtyard w Europie. W rzeczywistości Marriott International otworzył właśnie swój europejski prototyp dla marki Courtyard w Colombes we Francji, w okolicach Paryża.

William J. Shaw prezes i COO Marriott International powiedział „Courtyard to najszybciej rozwijająca się firmowa marka i druga pod względem zyskowności marka hotelarska, po Marriott Hotels & Resorts. Courtyard jest marką o wielkich globalnych możliwościach – w Ameryce Północnej, Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.

„Obecnie w naszej firmie funkcjonuje 67 obiektów Courtyard poza Ameryką Północną i od chwili obecnej, do końca 2009 roku, ekspansja tej marki powinna prawie podwoić liczbę obiektów, na tych rynkach.” Dodał również, że firma przewiduje zwiększenie tego typu obiektów w samej tylko Ameryce Północnej o 130, w tym samym okresie czasu.

Źródło: Marriott International Inc.



www.hotelinfo24.pl