Popularność spa w amerykańskich hotelach

2006-11-20, 20:36:03

Badania przeprowadzone przez firmę PricewaterhouseCoopers, wspierane przez takie instytucje jak Smith Travel Research i International Spa Association pokazują, że blisko 40% obiektów luksusowych i wyższej klasy w USA będących w trakcie budowy, posiada udogodnienia i usługi spa, w porównaniu do 27% już istniejących, które posiadają tego typu usługi.

International Spa Association definiuje spa jako „jednostkę poświęconą wzbogaceniu ogólnej kondycji organizmu i samopoczucia, poprzez zastosowanie różnorodnej, profesjonalnej obsługi, wyzwalającej regenerację umysłu, ciała i ducha” i dalej określając hotelowe spa jako „spa będące w posiadaniu i zlokalizowane w kurorcie lub hotelu, zapewniające profesjonalnie administrowane usługi spa, fitness i elementy wellness oraz wybór menu w zakresie kuchni spa.” Spa w ośrodkach i hotelach zapewniają wachlarz usług zawierający masaże, sauny/jacuzzi, masaże twarzy, alternatywne kierowanie stresem, programy fitness i kuchnię spa.

Ze wszystkich projektów hotelowych w Stanach Zjednoczonych, 1,9% posiada udogodnienia i usługi spa, w porównaniu do 0,6 procent funkcjonujących już hoteli z funkcją spa, przy stosunku procentowym do łańcuchów hoteli luksusowych i wyższej klasy, gdzie ten procent zbliża się do granicy 40%.

Według International Spa Association kurortowe/hotelowe ośrodki spa zajmują drugą pozycję w kategorii największych ośrodków, ustępując jedynie dziennym ośrodkom kuracji spa.

„Jest to dramatyczny trend odzwierciedlający odzew hoteli na zmieniający się styl życia i wzrastająca liczbę osób podróżujących służbowo i wypoczywających turystów,” mówi Bjorn Hanson z PricewaterhouseCoopers.

Źródło: PricewaterhouseCoopers



www.hotelinfo24.pl