Pięć czołowych czynników zabijających dochody hotelu

2007-04-03, 12:54:07

Biorąc pod uwagę wszystkie bieżące kanały dystrybucyjne dostępne obecnie dla hotelarzy, Internet może być ich najpotężniejszym instrumentem, o ile będzie prawidłowo wykorzystywany.

W dzisiejszym społeczeństwie charakteryzującym się profesjonalną orientacją w sieci, turystyczne strony internetowe szybko przejmują rolę tradycyjnych biur podróży i agentów rezerwacji. Trend, który zaobserwowano po raz pierwszy w Północnej Ameryce, zaczyna się gwałtownie rozszerzać w Europie, Ameryce Południowej i innych kontynentach świata. Internet po prostu umożliwia większości klientom, dostęp do bardziej efektywnego narzędzia rezerwacyjnego oceniającego wartość hoteli, stąd najnowsza, bardzo istotna zmiana w sposobie prowadzenia biznesu przez klientów.

Hotele zmuszone do agresywnego, marketingowego działania w internecie, nierzadko decydują się w obliczu coraz bardziej konkurencyjnego rynku na współdziałanie z dużymi, średnimi i małymi turystycznymi stronami internetowymi. Ta praktyka jest identyczna z sytuacją sprzed pięciu lat, kiedy hotele podejmowały współpracę z dużymi, średnimi i małymi agencjami turystycznymi. Jeżeli twój hotel nie jest prezentowany na turystycznej stronie internetowej, klient nie może dokonać w nim rezerwacji. Tak więc, dla hotelu stosującego agresywny marketing, nie jest czymś niezwykłym współpracowanie z 5,10,20,30 lub więcej internetowymi turystycznymi kanałami dystrybucyjnymi.##


Pięć gwarantowanych, czołowych czynników zabijających dochody hotelu

1.  Niejasne parytety stawek i ich rzetelność sprawiają, że zaczynają być kwestionowane, co do prawidłowości ich stosowania. Kiedy klient lub organizator konferencji znajduje różniące się od siebie stawki dla twojego hotelu na każdej stronie internetowej, to zaczyna się zastanawiać Dlaczego? i zaczyna kwestionować rzetelność, zarówno hotelu jak i turystycznej strony internetowej. To z pewnością będzie odstraszać biznes od twojego obiektu, obecnie i prawdopodobnie również w przyszłości.

2. Słabe ulokowanie miejsca prezentacji na stronie. Niepowodzenie w nawiązaniu silnych, przyjaznych stosunków z każdym marketingowym menedżerem strony internetowej, najprawdopodobniej spowoduje, że twój hotel wypadnie ze strony czołowej ich serwisu internetowego. Jak często przeglądasz strony nie będące głównymi stronami portalu? A co najważniejsze – jak często robią to klienci?

3. Frustracja związana z analizą bieżącego dochodu, powodująca opór wobec zysku. Hotelarze nie dokonują  analiz dochodowości internetowych stron turystycznych, tak często jak to powinni robić, ponieważ bieżące procesy wynikowe mogą być przytłaczające. Jednakże częstsze zajmowanie się problemami wydajności spowoduje wzrost świadomości rynkowej, co natychmiast będzie skutkowało lepszym ostatecznym wynikiem finansowym uzyskiwanym przez hotel. Zbyt rzadkie analizy problemów dochodowości odbijają się na wyniku finansowym.

4. Nieświadomość w zakresie metod podwyżek i zaokrąglania cen stosowanych przez poszczególne strony internetowe. Świadomość w zakresie podwyżek cen musi być częścią twojej strategii. Wiele hoteli zarządzających stronami turystycznymi ma tylko ogólne pojęcie o tym, w jaki sposób każda strona internetowa kalkuluje podwyżki cen. Brak skupienia uwagi na tak istotnym elemencie może być wyniszczający finansowo dla wyników ekonomicznych twojego hotelu. Przejrzyj pod tym kątem zawarte wcześniej umowy lub zapytaj o wyjaśnienie, swoich menedżerów marketingowych stron internetowych i o ich politykę podwyżek i zaokrąglania cen, szczególnie w stosunku do twojego hotelu.

5. Ograniczona ekspozycja internetowa i jej brak na wystarczającej ilości stron internetowych. Nie ograniczaj ilości stron internetowych. Hotele, które są 'zawalone' ilością stron internetowych, z którymi aktualnie współpracują, nie chcą jednakże powiększać ich ilości. Jednakże ograniczona ekspozycja skutkuje ograniczonymi rezerwacjami. Prosto rzecz ujmując, jeżeli internetowy klient znajduje twoich konkurentów, a nie może znaleźć ciebie na turystycznej stronie internetowej, to na pewno nie dokona u ciebie rezerwacji. Więcej stron internetowych oznacza większy dochód z biznesu. Zadziwiający jest fakt, że obecnie hotele mogą uzyskiwać i utrzymywać zwiększającą się ekspozycję na setkach stron internetowych, jak również utrzymywać właściwy i konkurencyjny parytet stawek poprzez korzystanie z EZ YIELD.COM, systemu zarządzania kanałami.

Źródło: EZ YIELD.COM



www.hotelinfo24.pl