¦wiatowy ranking grup i marek hotelowych w 2011 r.

2011-04-08, 18:28:31

Doroczny ranking hotelarski firmy MKG rzuca ¶wiat³o na niektóre interesuj±ce zmiany w czo³owej dziesi±tce grup hotelowych i dwudziestce hotelowych marek. 1 stycznia 2011 roku cztery grupy hotelowe z³ama³y barierê 600,000 obs³ugiwanych pokoi na ca³ym ¶wiecie dziêki strategiom rozwojowym opartym o franczyzowe partnerstwo handlowe.

Nawet je¿eli zwyciêskie marki Holiday Inn i Holiday Inn Express umocni³y wyra¼nie International Hotel Group w czo³ówce rankingu, to Hilton Worldwide wysun±³ siê na drug± pozycjê przed Wyndham Worldwide o mniej ni¿ 250 pokoi (czyli inaczej o jeden wiêkszy hotel). Hilton z siedzib± w Wirginii pracowa³ usilnie na to, by wypromowaæ marki Hampton Inn i Garden Inn na efektywne franczyzy, aby wydrzeæ drugie miejsce grupie z New Jersey, która do¶wiadczy³a okresowego spowolnienia rozwoju swoich w³asnych marek takich jak: Days Inn, Ramada, a nawet Super8. Marriott bezpiecznie uplasowa³ siê na czwartym miejscu wraz ze swoimi wiod±cymi markami (szczególnie Courtyard) wnosz±cymi du¿y wk³ad do rozwoju w³asnej grupy.

Pomimo systematycznego rozwoju wspieranego przez w³asne marki, Accor Group (która szczê¶liwie przekroczy³a wska¼nik 500,000 pokoi) pozostaje w pewnej odleg³o¶ci za pierwszym plutonem i znajduje siê obecnie na pi±tej pozycji wyprzedzaj±c Choice International, która stara siê uporz±dkowaæ swoj± sieæ franczyzow±.##
Z bogatym wachlarzem luksusowych i stylowych hoteli Starwood Hotels & Resorts równie¿ wyprzedza Best Western zdegradowanego do 8 pozycji. Starwood Hotels powa¿nie liczy na rozwój Sheratona i Le Meridien, które korzystnie wystartowa³y, oraz na W, która przekroczy³a granice Europy i Bliskiego Wschodu. Carlson Hospitality zbiera korzy¶ci z rozwoju swojej filii Rezidor w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Grupa mno¿y otwarcia marek Radisson Blu i Park Inn. Hyat Hotel Corporations utrzymuje siê, teraz pewniej ni¿ kiedykolwiek, na swoim dziesi±tym miejscu.


 TOP 10 Grupy hotelowe na ¶wiecie (kliknij w tabelê aby powiêkszyæ) 

Kryzys ekonomiczny spowodowa³ wzrost roli brandingu. Jest on g³ównym argumentem dla hotelowych grup licz±cych na franczyzy w poszerzaniu w³asnej poda¿y" wyja¶nia Prezes i Dyrektor Naczelny Grupy MKG, Georges Panayotis. „Mo¿na oczekiwaæ, w przysz³ych miesi±cach i latach pog³êbiania siê zmian w czo³ówce rankingu poprzez nowe przymierza i/lub akwizycje. Amerykañskie grupy rozpoczê³y ten strategiczny ruch w ¶wietle marketingowego partnerstwa pomiêdzy Wyndham Worldwide a TrypHoteles oraz pomiêdzy Marriott International a AC Hotels. Je¿eli chodzi o Grupê Accor, to nie ukrywa ona, ¿e spodziewa siê wzrostu w swoim naturalnym procesie rozwoju ( 30,000 nowych pokoi ka¿dego roku ) poprzez akwizycjê dobrze posadowionych grup lokalnych. Zgromadzi³a ona w tym celu odpowiednie ¶rodki finansowe ”.

W zakresie marek globalnych ranking pozostaje niezmieniony. Wykorzystuj±c swoj± unikaln± strategiê marketingow± Best Western utrzymuje swoje pozycje nawet je¿eli hotelowa poda¿ kuleje. To samo dotyczy Holiday Inn koñcz±cej intensywny ¶wiatowy program rewitalizacji swoich produktów. Cztery marki wyró¿ni³y siê z powodu swojego wyra¼nie zaznaczonego rozwoju w 2010 roku: Ibis i Mercure,  (Accor) po którym nastêpuje  Crowne Plaza (IHG) i Hampton Inn (Hilton Worldwide). Wszystkie te marki utrzymuj±, ¿e kontynuacja dzia³alno¶ci franczyzowej wzmocni ich globalny ranking.

Bardzo trudno jest uzyskaæ wiarygodne dane statystyczne dotycz±ce chiñskich grup, które przej¶ciowo prolonguj± niedok³adno¶ci w wynikach Jing Jiang, czo³owego chiñskiego operatora, poszerzaj±cego swoje zwi±zki partnerskie.

TOP 20 Marki hotelowe na ¶wiecie (kliknij w tabelê aby powiêkszyæ)

Jak wyja¶niaj± analitycy z MKG, jasne jest, ¿e proces renowacji hotelowej poda¿y poprzez wprowadzanie nowych standardów jako¶ciowych lub uruchamianie nowej generacji hotelowych koncepcji ukara³ najwiêksze sieci hotelowych franczyz finalizuj±cych swoje programy na dojrza³ych rynkach, np. Ameryki Pó³nocnej i Zachodniej Europy. Po krótkiej przerwie spowodowanej kryzysem ekonomicznym, priorytetem staje siê rozwój na rynkach wschodz±cych, bior±c pod uwagê ubog± infrastrukturê hotelow± w Brazylii, Rosji, Indiach i Chinach, gdzie zachodnie grupy hotelowe walcz± o swoje pozycje.

¬ród³o: MKG Consulting



www.hotelinfo24.pl