Pożądany kierunek rozwoju - dobry standard po niższej cenie

2011-04-11, 20:58:01

Mimo udokumentowanych potrzeb w polskich miastach zamiast hoteli o dobrym standardzie i przystępnych cenach, hoteli ekonomicznych i moteli realizuje się projekty czterogwiazdkowe – poinformowała Rzeczpospolita

Liczba obiektów hotelowych w Polsce zwiększy się w bieżącym roku o 80 i ich liczba przekroczy 1,9 tys. Gościom oferowanych jest łącznie ok. 95,3 tysiąca pokoi. Zdaniem Alexa Kloszewskiego, szefa Działu Inwestycji Hotelowo-Rekreacyjnych w Colliers International - Teoretycznie nigdzie nie ma dużego niedoboru pokoi hotelowych, ale w wielu miastach, zwłaszcza liczących ponad 100 tys. mieszkańców, brakuje sieciowych hoteli oferujących dobry standard po przystępnej cenie, czyli dwu- i trzygwiazdkowych, a także hoteli ekonomicznych i moteli

Analizując suche dane GUS w obszarze obłożenia polskich hoteli można byłoby dojść do wniosku, że podaż jest spora, ale „...często okazuje się, że hotele w danym mieście lub regionie nie są dopasowane do potrzeb klientów. Ponadto średnie obłożenie uwzględnia też fatalne wyniki dużych, przestarzałych hoteli, które są często likwidowane, ponieważ nie opłaca się ich remontować. Oficjalne statystyki nie uwzględniają również szarej strefy – mówi Alex Kloszewski. ##

Analitycy z firmy DTZ wskazują także na brak hoteli sieciowych, typu Etap, Ibis, Campanile, Premiere Classe czy B&B  w wielu lokalizacjach, które mogłyby wpłynąć na ogólne podniesienie standardów jakościowych niższej klasy obiektów.

W poszczególnych obszarach o największym zapotrzebowaniu na usługi hotelowe sytuacja jest w zasadzie podobna – brak obiektów o dobrym standardzie po przystępnych cenach:
·    Warszawa - cierpi na niedostatek dobrych hoteli w segmencie ekonomicznym atrakcyjnie zlokalizowanych. Barierą ich rozwoju mogą być stosunkowo wysokie ceny działek.
·    Kraków - stale potrzebuje nowych hoteli dla turystów, szczególnie w segmentach niższych i średnich.
·    Poznań – w dalszym ciągu jest miejsce na kolejne hotele biznesowe, szczególnie w segmencie dwu- i trzygwiazdkowym.
·    Katowice - rynek jest nasycony obiektami czterogwiazdkowymi.
·    Łódź - widać niszę w wyższych kategoriach hoteli,
·    Trójmiasto -  szansą na efektywną działalność mają tylko bardzo dobrze dobrane hotele w odpowiednich lokalizacjach.


Źródło: Rzeczpospolita – 11.04.2011



www.hotelinfo24.pl