Czy mogę zamówić Apartament Barbie? Hotele odwołują się do dziecięcych marzeń przy sprzedaży pokoi

2011-05-18, 19:43:38

Hotele odwołują się do dziecięcych ikon – takich jak Barbie, Shrek i Królewna Śnieżka – przy sprzedaży pokoi, po możliwie wysokich cenach.

Wśród hotelowych operatorów starających się wykorzystać kulturę masową do zapełnienia swoich pokoi w czasie weekendów, opustoszałych po wyjeździe turystów biznesowych, w trakcie wiosennych i letnich przerw wakacyjnych lub w lokalizacjach przyciągających turystów rodzinnych, wymienić można takie firmy jak: Disney, Gaylord, czy Dorchester Collection. Gaylord oznajmił w ubiegłym tygodniu, że rozpoczął współpracę z Dream Works Animation, aby wprowadzić do hoteli postacie ze Shreka, Kung Fu Panda Po i Madagascar. Zgodnie z zawartą umową, Shrek mógłby pojawiać się na dziecięcych urodzinowych przyjęciach, Kung Fu Panda’s Po na śniadaniach, a pingwiny z Madagscaru mogłyby występować na popularnych zimowych przedstawieniach Gaylorda.

Pomysł może być strzałem w dziesiątkę w erze Facebooka i Twittera, gdzie ludzie mogą się przechwalać swoimi spotkaniami z tymi postaciami w sieci społecznościowej. Inne hotele korzystające ze spełniania dziecięcych marzeń podejmują między innymi takie działania:

·    Disney przekształca 512 pokoi w swoim hotelu Walt Disney World na tematyczne pomieszczenia  pod nazwą „Komnaty Królewskie”. Uruchomienie tych nowych pokoi ma mieć miejsce na początku przyszłego roku.
·    W Paryżu, elegancki Hotel Plaza Athenee przekształci na sierpień niektóre pokoje w pomieszczenia tematyczne „Barbie i Hot Wheels” Fani Barbie będą mogli zarezerwować albo pokój Barbie z komputerem i stylowym umeblowaniem, albo Modern Princess z królewską pościelą i stolikiem do przygotowywania strojów swoich ulubieńców. Hotel współpracuje w tym zakresie z producentem zabawek firmą Mattel. Inne hotele, jak między innymi, Palms Resort Las Vegas stworzyły zainspirowane postacią Barbie, apartamenty.
·    Ostatniego lata Marriott kusił rodziny przy pomocy postaci z seriali Spongebob Square Pants i Dora the Explorer. Mniej ekstensywna rodzinna promocja w oparciu o filmy kanału Nickelodeon polegała głównie na wręczaniu dzieciom tematycznych książeczek i silikonowych bransoletek ##

Hotele odwołują się nie tylko do marzeń dziecięcych, ale jak na przykład londyński Berkeley Hotel oferują trochę starszym gościom tematyczne elementy ubraniowe. Jak mówi Steve Curtin konsultant obsługi klientów, były dyrektor Marriotta, odwoływanie się do marzeń może sprawić, iż hotelowe marki będą wywoływać wyraźne skojarzenia, ponieważ jak dotąd 44 % klientów opisuje swoje doświadczenia z hotelową obsługą jako „mdłe i nijakie” (wg badania przeprowadzonego przez firmę Beyond Philosophy).



www.hotelinfo24.pl