Kultura Zawartości dla hoteli

2011-05-22, 19:22:21

„Hotele powinny myśleć tak, jak przedsiębiorstwa medialne” – ta myśl była główną końcową ideą internetowego seminarium zorganizowanego dzięki ReviewPro i Hotel Marketing Strategies.

Oznacza to, że orientacja na zawartość jest królem w odniesieniu do stron internetowych i wszystkich działaniach w mediach społecznościowych. Hotelarze zostali przynagleni do przyjęcia, jak to oni nazwali, „konsjerskiego i obsługowego podejścia” w trzy etapowym procesie odpowiadającym trzem etapom pobytu gościa w hotelu:

Etap1: Zanim przyjadą goście: przewiduj i odpowiadaj na ich pytania, w pełnym zakresie poczynając od opcji transportowych z lotniska do rekomendowanych restauracji.
Narzędzia mediów społecznościowych na tym etapie: Facebook, blog i video

Etap2: W trakcie pobytu w hotelu: obsługa zapewniająca przyjemną podróż
Narzędzia mediów społecznościowych: Twitter, urządzenia przenośne

Etap3: Po zakończonym pobycie – umożliwianie wymiany materiałów w internecie
Narzędzia mediów społecznościowych: internetowe strony z recenzjami, Flickr, YouTube ##

Zasugerowano również korzystanie z usług Instruktora Stylu, aby zagwarantować, iżby styl i wydźwięk zawartości na stronie był konsekwentny i spójny oraz zespolony z wizerunkiem marki. W celu budowania wiarygodności i lojalności zachować trzeba określony poziom zaangażowania klientów. Wszystko to nosi cechy racjonalności. Mówiąc natomiast o internetowej wymianie materiałów, zaskoczeniem może być to, że tak niewiele hoteli podąża śladem Fairmont, który zainstalował flip kamerę w recepcji, tak by goście mogli robić zdjęcia i dzielić się nimi z przyjaciółmi. Strategia ta sprawdza się w rozpowszechnianiu dobrych wiadomości i przeciwdziałaniu informacjom negatywnym, kiedy opinia gości jest pozytywna a relacje w mediach negatywne.


www.hotelinfo24.pl