Dobre wyniki francuskiego przemysłu hotelarskiego

2006-12-13, 20:46:16

MKG Consulting prezentuje dane z programu, który śledzi dzienne wyniki hoteli – Hotelcompset(R). Listopad 2006 potwierdza, że interes we francuskim przemyśle hotelarskim nabiera rozpędu z RevPAR wyższym o 7,9% we wszystkich kategoriach hoteli.

W pierwszych jedenastu miesiącach roku RevPAR wzrósł o 6,5%. Wzrost ten następował przez cały 2006 rok, który powinien się zamknąć najwyższym RevPAR od 2000 roku.

Zgodnie z oczekiwaniami MKG Consulting pozytywny cykl hotelowy, który rozpoczął się 2 lata temu i jest wciąż kontynuowany, charakteryzuje się w 2006 r. silniejszym wzrostem średnich dziennych cen we wszystkich kategoriach. Co więcej segment hoteli czterogwiazdkowych korzysta z silnego wzrostu obłożenia.

Kontynuowany silny wzrost w listopadzie 2006

Wstępne wyniki z dziennych statystyk hoteli zaobserwowane przez MKG Consulting na listopad 2006 wykazały wzrost w RevPAR na poziomie 7,9% we wszystkich kategoriach, głównie dzięki obłożeniu, które poprawiło się o 1,6 punkta oraz wzrostowi średniej ceny o 5,3%. Wyniki te poprawiały się z roku na rok w rezultacie wzrostu noclegów wśród klientów biznesowych i turystycznych.

- Pierwszy kwartał zakończył się wzrostem na poziomie 2,6% w RevPAR w stosunku do pierwszego kwartału 2005 – poprawna nabierała rozpędu z pierwszego kwartału na kolejne.

- W drugim kwartale osiągnięto wzrost dzięki ważnym wydarzeniom: Air Show w Bourget w czerwcu 2006, Światowy Kongres Kardiologii i finały Champions League przyczyniły się do wyjątkowych rezultatów w tych miesiącach 2006.

- W trzecim kwartale, wyniki dla takich okresów szczytowych jak 14 lipiec czy 15 sierpień w Paryżu stały na doskonałym poziomie: +13,3% dla RevPAR w weekend 14 lipca i +9,7% dla weekendu 15 sierpnia. Klienci wypoczynkowi obecni byli przez całe lato, mimo niepewnej pogody.

- Wyniki w ostatnim kwartale potwierdzają dobrą kondycję segmentu biznesowego. Razem z paryskim Motor Show październik pokazał, że RevPAR wzrósł o 13,2%. Hotele odnotowały doskonałe wyniki: +20% w Paryżu i Ile-de-France. Ale hotele na prowincji również informowały o dobrych wynikach ogólnych: wzrost +6.8% w RevPAR.

Najlepsze wyniki roczne od 2000 r.


Wyniki łańcuchów we Francji wg kategorii (m-ce 01-11 2006 r.)

wynikifrancji.JPG

Średnie dzienne ceny i RevPAR wyrażone w EURO



Listopad 2006 doskonale dostosowuje trend zaobserwowany w ostatnich miesiącach. Wzrost w RevPAR osiągnął 6,5% w pierwszych 11 miesiącach roku. Hotele wyższej klasy, których wyniki były bardziej cykliczne niż w innych segmentach, doświadczyły znaczącego odbicia ze wskaźnikami obłożenia większymi o 3,5 punktów. W tym segmencie obserwuje się również, że silniejszy popyt pobudza wzrost średniej dziennej ceny, co nie było przypadkiem na początku roku.

Te rezultaty dają możliwość odnotowania jeszcze silniejszego wzrostu w RevPAR w całym roku 2006 niż w roku 2000 (kiedy osiągnął +9,45).

Idąc zgodnie z prognozami MKG Consulting, cykl hotelowy rozpoczęty 2 lata temu, charakteryzował się silniejszym wzrostem średnich dziennych cen w 2006 r. To można wytłumaczyć poprzez korzystne zmiany w mixie klientów, mający swój rezultat we wzroście osobonocy najważniejszego segmentu klientów: klientów biznesowych i międzynarodowych. Co więcej, chociaż turyści wakacyjni pokazali oznaki znużenia przez kilka lat – za co często obwinia się wzrost destynacji konkurencyjnych w basenie Morza Śródziemnego – lato 2006 okazało się całkiem dobre. Większy wzrost w RevPAR w 2006 r. daje optymistyczne perspektywy na 2007 r.

Źródło: MKG Consulting



www.hotelinfo24.pl