Hotele oferują mniej pokoi na sprzedaż internetowym biurom podróży

2011-05-26, 21:26:43

Wraz ze wzrostem liczby gości meldujących się w hotelach, firmy hotelowe zaczęły udostępniać mniej pokoi do sprzedaży internetowym biurom podróży powodując tym samym zmniejszenie możliwości odnalezienia w internecie rabatów przy ich zakupie.

Ceny pokoi na takich stronach, jak Expedia, Orbitz i Priceline były na średnim poziomie 31 $, lub o 22 procent niższe od stawek oferowanych na stronach internetowych łańcuchów hotelowych, w pierwszym kwartale tego roku, według badań przeprowadzonych w przemyśle hotelowym przez firmę Rubicon, która analizuje dane dostarczane przez firmy Hilton, Hyatt, Marriott, Starwood, Gaylord i InterContinental Hotels Group.

Łańcuchy te zaopatrzyły internetowe biura podróży w 9,1 % swych zasobów pokojowych w ostatnim kwartale, czyli niecały 1 procent mniej, rok do roku, ale znacząco mniej od 14 procent w 2009 roku.

"Internetowe strony turystyczne „są jedynym (dystrybucyjnym) kanałem, który zarejestrował spadek wielkość biznesu pozyskiwanego z hoteli”, powiedział Tim Hart, wiceprezes i szef business intelligence Travelclicka, macierzystej firmy Rubicona. ##

Spadki przychodzą w czasie, kiedy hotelowi operatorzy podnoszą przeciętne dzienne stawki. Firma Smith Travel Research poinformowała, iż stawki niepostrzeżenie poszły w górę średnio o 3,1 % do wysokości 99,37 $ w ostatnim kwartale. Lokalnie stawki średnie dzienne stawki wzrosły o 2,7 % do 145,45 %. Nawet przy zastosowanych dyskontach, cena hotelowych pokoi na turystycznych stronach wzrosła o 4 % w pierwszych trzech miesiącach w porównaniu do roku ubiegłego.

Dla turystów biznesowych, którzy zazwyczaj rezerwują pokoje tradycyjnie przez agentów biur podróży, zasoby Expedii i Priceline nie mają znaczenia. Dla przeciętnego klienta jednakże, dyskonta oferowane przez te strony mogą oznaczać coś więcej.


www.hotelinfo24.pl