Największy skandynawski hotel ma nadzieję, że goście się jednak zjawią

2011-06-12, 17:22:32

814 pokoi z hotelu Bella Sky powiększy i tak już nadmiernie nasycony rynek hotelowy w Danii. 16 maja 2011 roku otwarto największy skandynawski hotel, Bella Sky w kopenhaskiej dzielnicy Orestad. Mimo, iż jego otwarcie dostarczyło sektorowi cierpiącemu na brak popytu spowodowany kryzysem finansowym jeszcze więcej wolnych hotelowych pokoi, to eksperci przemysłu hotelarskiego wierzą, że ta dodatkowa nadwyżka podaży wypełni się do 2013 roku.

Osobliwy, dwu wieżowy, stylowy hotel przyłączony do centrum konferencyjnego Bella Center, składa się z 814 pokoi i 23 kondygnacji, a jego koszt wyniósł 1,6 miliarda koron. Jego otwarcie następuje prawie w rok po otwarciu 396-pokojowego Tivoli Hotel w centralnej części Kopenhagi. Już w momencie otwarcia hotelu Tivoli duńska gazeta Jylland Posten zauważyła, że sektor hotelowy ma zbyt dużą pojemność, a ceny pokoi spadły o 10 do 25 procent. Dane z hotelowego indeksu cen zamieszczanego na portalu Hotel.com wskazują na to, że Dania doświadczyła czwartej pod względem wielkości obniżki hotelowych cen, z zarejestrowanym spadkiem tychże o 6 procent.

Pomimo tego, że Bella Sky dodaje dodatkowe 814 pokoi do 2,000 pokoi oddanych do użytku od 2009 roku, Helene Thomsen z hotelarskiej firmy konsultingowej 5Starconsult, nie sądzi aby stanowiło to duże zagrożenie dla pozostałych miejskich hoteli. „Uważam, że 90 procent ich gości związanych będzie z ośrodkiem Bella Center i lotniskiem, a więc hotel nie będzie konkurencją dla pozostałych miejskich hoteli,” powiedziała gazecie Copenhagen Post. ##

Lise Lyck z biznesowej szkoły Copenhagen Business School, uważa natomiast że to miasto powinno się lepiej wypromować i przyciągać więcej gości w związku z organizowanymi na jego terenie konferencjami. „Goście przebywający w Bella Sky nie będą korzystali z innych hoteli i tu jest problem, tak więc musimy zwiększyć popyt na te pokoje. Potrzebujemy nowej kampanii marketingowej dla przyciągnięcia większej ilości konferencji. Goście do nas przyjadą bo mamy im wiele do zaoferowania. Mamy atuty w postaci niskiego wskaźnika przestępczości i rozwiązań proekologicznych. Miasto więc jest interesujące dla biznesu.”

Kopenhaga, wraz z 18 procentowym wzrostem ruchu powietrznego staje się również coraz bardziej popularnym miejscem krótkiego wypoczynku, a wygląda na to że ten sezon może być rekordowy pod względem ilości rejsów wycieczkowych zatrzymujących się w tym mieście. Miasto znajduje się więc na dobrej drodze do przyciągnięcia takiej ilości klientów, jakiej mu trzeba.



www.hotelinfo24.pl