Sheraton nominowany do „Solidny Pracodawca 2006”

2006-12-15, 18:45:05

Sheraton, należący do sieci Starwood, to jeden z najbardziej prestiżowych hoteli w Polsce, słynący nie tylko z doskonałej obsługi, ale także z zasady mówiącej, że jeśli firma opiekuje się pracownikami, to oni troszczą się o swoich klientów, a ci ostatni zadowoleni będą zawsze wracać. Między innymi ta troska o pracownika zadecydowała o nominacji tej spółki do tytułu „Solidny Pracodawca 2006”.

W warszawskim Sheratonie zatrudnionych jest 300 pracowników, a w całej sieci Starwood w Polsce ponad 1000 osób. Przypomnijmy, że w ramach Starwooda w naszym kraju funkcjonują hotele Sheraton w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, a także marka Westin i Le Meridiem Bristol w Warszawie. Na początku 2008 roku ma zacząć działać również Sheraton w Sopocie.

Firma charakteryzuje się tym, że każdy ma szansę rozwoju, przejścia poszczególnych szczebli kariery i awansu. Wszystko zaczyna się od starannego procesu rekrutacji, aby później dać młodym i dobrze rokującym pracownikom szanse na karierę zawodową poprzez dokształcanie absolwentów czy studentów szkół wyższych w ramach programu STAŻ. Nabór prowadzony jest nie tylko pod kątem kwalifikacji, ale także osobowości. – Doświadczenie nie wydaje nam się najważniejsze, gdyż młodzi ludzie zdobywają je podczas pracy, a także szkoleń. Ważny natomiast jest ich entuzjazm i chęć rozwoju – mówi Robert Żelewski, Dyrektor HR. – Nasza polityka personalna zakłada, że każdy pracownik może awansować, przechodząc poszczególne szczeble kariery. Rocznie 100 osób w całej sieci w Polsce zmienia stanowiska, przechodzi do innych działów. Czasami są to spektakularne awanse. Jak choćby przejście ze stanowiska kelnerki na stanowisko kierownicze.

Dla osób, które chcą się rozwijać, wytyczana jest indywidualna ścieżka kariery, obejmująca szereg szkoleń. Wśród nich m.in. Management Training, czyli 18-miesięczny program dla kandydatów na szefów działów, w ramach którego najpierw odbywają oni staż we wszystkich działach hotelu, a potem w tym wybranym przez siebie. Przy współpracy z uznanymi instytucjami, jak Harvard University, a także Uniwersytetem Cornell, prowadzone są również szkolenia dla menedżerów on-line. Odbywają się one w ramach całej sieci Starwood. Globalny charakter tych szkoleń powoduje wymianę doświadczeń między pracownikami z różnych krajów, a nawet kontynentów. Firma kładzie również duży nacisk na szkolenia z zakresu obsługi klienta. Efekty tej polityki kadrowej zauważalne są w sondażach przeprowadzanych wśród gości. W 2004 roku Sheraton w Warszawie został uznany za najlepszy hotel pod względem serwisu i obsługi w obszarze Europa, Afryka i Bliski Wschód, tę samą nagrodę dostał za rok 2005 hotel Sheraton w Krakowie, a w 2006 doceniono pod tym względem także drugą markę sieci The Westin Warsaw – jako najlepszy hotel Westin na świecie.

Dlaczego Starwood

Powodów, dla których warto związać się z tą marką, jest kilka. Na pewno za najważniejszy uchodzi doskonała organizacja, która funkcjonuje. W oparciu o zauważanie i docenienie ludzi w niej będących. – Wprowadziliśmy program Pracownik Miesiąca, w którym wyróżniamy w danym miesiącu 6 pracowników z każdego hotelu. Najlepszy pracownik w skali roku otrzymuje bezpłatny pobyt wraz z przelotem w wybranym hotelu naszej sieci w Europie – mówi Robert Żelewski. – Od wielu lat przeprowadzane są ankiety badające opinie pracowników. Z myślą o dobrej atmosferze, co roku organizujemy też spotkania integracyjne. Cechuje nas również otwartość na pracowników, którzy rozstali się z firmą.


Źródło: Gazeta Prawna - 30.11.2006 r.



www.hotelinfo24.pl