Hotele zachęcają gości do wyrzucania swoich tradycyjnych kluczy

2011-06-21, 19:50:23

Firmy hotelowe ścigają się w stworzeniu najlepszych kluczy do pokoju. Niektóre łańcuchy wprowadziły formę stałego klucza używanego przez gości niezmiennie korzystających z ich usług, który mogą nosić w swoich portfelach i używać w trakcie wielokrotnych pobytów w rozmaitych obiektach. Inne przedsiębiorstwa całkiem pozbywają się kluczy w formie fizycznego przedmiotu; zamiast nich goście mogą otworzyć drzwi do pokoju poprzez przytrzymanie swojego telefonu komórkowego przy zamku.

Najważniejszym powodem wprowadzania nowego formatu kluczy, twierdzą przedstawiciele kierownictw hoteli, jest to, że goście mogą pominąć recepcję i pójść bezpośrednio do swojego pokoju. To może być szczególnie przydatne w trakcie uczestniczenia w wielkich konwencjach i w obiektach w Las Vegas, gdzie kolejki do zameldowania mogą być irytująco długie.

Wyobraź sobie turystę biznesowego, który odwiedza ten sam hotel każdego tygodnia. Może pójść bezpośrednio do swojego pokoju, odstawić bagaże i udać się niezwłocznie na umówione spotkanie,” mówi Pete Sears, pierwszy wiceprezes ds. operacyjnych w Hyatt Hotels Corp. Firma, która corocznie wydaje 5 milionów kart kodowych do drzwi w swoich północno-amerykańskich obiektach, testowała usługę „Express Welcome – ekspresowego powitania” w dwóch swoich obiektach marki Andaz w Kalifornii, w której gość mógłby korzystać ze swojej złotej karty lojalnościowej jako klucza do drzwi. Hyatt będzie testował tę usługę w kolejnych dwóch hotelach w San Francisco i Vancouver w Brytyjskiej Kolumbii, za kilka miesięcy. ##

Nowe systemy eliminują jeden z najbardziej denerwujących elementów typowej kart kodowej z zastosowanymi magnetycznymi paskami, które czasami się rozmagnesowują i przestają działać, szczególnie wtedy kiedy są przechowywane razem z telefonem komórkowym. „Chcemy, aby nasi goście mogli otworzyć drzwi do swojego pokoju już za pierwszym razem,” mówi John Weiss, wiceprezes ds. marki i technologii gościa w Hilton Worldwide, Inc. Firma właśnie zakończyła testy w swoim obiekcie marki Doubletree w centrum Nashville, które pozwalają na otwieranie drzwi swoim telefonem komórkowym.

Osobną kwestią są sprawy zabezpieczeń, tak aby kody dostępu do pokoju przesyłane w postaci wiadomości tekstowej na telefon komórkowy nie wpadły w niepowołane ręce.



www.hotelinfo24.pl