Hotele to przyszłość grupy Orbis

2011-07-03, 11:57:02

O planach krótko i długoterminowych spółki Orbis wypowiedział się w wywiadzie dla portalu Bankier.pl, prezes firmy – Laurent Picheral – czytamy w relacji zamieszczonej w serwisie Bankier.pl

Prezes Orbisu kolejny raz podkreślił iż marka firmy będzie kojarzona wyłącznie z podstawowym celem jej działalności – hotelarstwem. Orbis konsekwentnie pozbywa się wszystkich pobocznych działalności stawiając na najbardziej zyskowną. W styczniu 2010 r. sprzedano biuro podróży, w maju 2010 – przewozy międzynarodowe, w marcu 2011 – udziały w kasynach.

Zdaniem Picherala rok 2011 zapowiada się dużo lepiej niż rok ubiegły. Firma zarejestrowała wzrost obłożenia hoteli i średniej ceny za pokoje i ma nadzieję, że trend ten będzie się utrzymywał. Pomogą w tym zapewne korzystne zjawiska, które pojawią się na polskim rynku, tj. sprawowanie przez Polskę przewodnictwa w UE w 2 połowie 2011 oraz mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 r. Dla grupy Orbis bardzo ważne jest utrzymanie równowagi obłożenia w trakcie tych ważnych wydarzeń we wszystkich 24 miastach w Polsce (blisko 60 hoteli w standardzie od 1 do 5 gwiazdek), gdzie Orbis ma hotele, a nie tylko w tych gdzie odbędą się główne imprezy. ##

Aktualnie Grupa Orbis posiada blisko 11 000 pokoi w całej Polsce, tak więc z pewnością wykorzysta wzmożony napływ turystów związany z tymi korzystnymi wydarzeniami. Do czerwca 2012 roku firma planuje otwarcie przynajmniej dwóch hoteli ekonomicznych pod markami Ibis i Etap, w Warszawie łącznie z ponad 330 pokojami.

Laurent Picheral podkreśla, że większość hoteli Grupy Orbis to obiekty o przeznaczeniu na turystykę biznesową. Wysoki jest wskaźnik (około 50 %) udziału obcokrajowców w ogólnej liczbie gości, choć rośnie także ilość Polaków korzystających z firmowych hoteli, zarówno w celach biznesowych, jak i wypoczynkowych. Ponieważ goście Orbisu w coraz powszechniejszej skali poszukują korzystnej oferty w relacji jakości do ceny, to marki ekonomiczne najpełniej odpowiadają na ich potrzeby w związku z czym te właśnie marki będą w najbliższym czasie najbardziej dynamicznie rozwijane.


Źródło: Bankier.pl - 01.07.2011



www.hotelinfo24.pl