Atrakcje hotelowego pokoju. Od schadzek po terror, hotele potrafią zapełnić każdą próżnię naszej wyobraźni

2007-08-02, 13:10:17

„Hotel Dolphin zaprasza do skorzystania ze swoich oszałamiających pokoi. Z wyjątkiem jednego.” Jest to reklama horroru „Pokój 1408”, którego premiera niedawno się odbyła.

Podobnie jak „Lśnienie”, jeszcze jeden makabryczny thriller, którego akcja osadzona jest w pokoju hotelowym. „Pokój 1408” oparty jest na opowiadaniu Stephen'a King'a. Ale nawet bez agresywnej wyobraźni Kinga, pokoje hotelowe mają w sobie element łagodnej, przyjemnej ekscytacji. Są one jak czyste płótno, na którym można wiele namalować – i często się maluje, poczynając od potajemnych schadzek do terroru, od przyziemnych interesów w tanim motelu, do niewyobrażalnego luksusu i rozpieszczania w romantycznych miejscach.

Kto wie, co czai się za zamkniętymi drzwiami? „Częścią pokusy jest anonimowość,” wyjaśnia Daniel Craig, dyrektor Opus Hotel w Vancouver i autor „Murder at the Universe” (Morderstwa we Wszechświecie), dreszczowca umiejscowionego w hotelu na Manhattanie, który ma być wydany 1 Września.

„Pokoje hotelowe mogą wpływać na usuwanie zahamowań – co wychodzi czasami na lepsze, czasami na gorsze.” mówi Craig, który pracował w ośmiu luksusowych hotelach. „Wczoraj wieczorem do hotelu wprowadził się gość, a o 3 nad ranem pojawił się w hotelowym lobby wraz ze swoim przyjacielem, obaj kompletnie nadzy...” Czasami, pozbycie się hamulców w zachowaniu nie ogranicza się jedynie do pokoju. W swoim blogu (www.opushotel.com/blog), Craig opowiada o kobiecie, która zapytała czy stosownym byłoby urodzenie dziecka w pokoju hotelowym, dostarczając szczegółową listę wszelkich możliwych przeciwwskazań.

Pokoje hotelowe nie są jednak tylko niewinną, bierną przestrzenią, gdzie może się coś przydarzyć. Są to niezbadane miejsca dające schronienie tajemniczym siłom. Katherine Morris, ekspert z Maryland, w dziedzinie scenerii otoczenia, opublikowała wykład zatytułowany „Psychologiczny atak hotelowych pokoi.”

Jak mówi, pokój hotelowy jest nieznanym miejscem dla osób, które tam wchodzą, często wieczorem, często w ciemności, „mając nadzieję, że wewnątrz nie ma nikogo innego.” Koncentrują się przede wszystkim na łóżkach, pod którymi jak wiadomo kryją się straszydła, ewentualnie w szafach lub za zasłonami... „Odsłoń kurtynę prysznicową!”, radzi Morris. Jednym z horrorów cytowanych przez nią, nie jest czający się gdzieś morderca z siekierą w ręku, ale raczej „coś nieludzkiego”. „W przeciwieństwie do większości naszych sypialni” jak mówi Morris, „w pokojowych hotelach znajdują się reklamy - żywności, sieci kablowych, itp. Jedną z pierwszych rzeczy, którą robię w pokoju hotelowym jest usunięcie wszelkich tego typu reklam, które przypominają mi, że jestem w hotelu, a nie w domu.”

Podczas gdy niektóre osoby podróżujące służbowo przywożą ze sobą swoje ulubione zapachy w sprayu i fotografie najbliższych, aby uczynić z hotelowego pokoju coś, co przypomina dom, inni poszukują czegoś wręcz przeciwnego - ucieczki od domowych pieleszy.

„Sceneria otoczenia nabiera swojego własnego charakteru i tworzy swoje własne fantazyjne zestawy.” sugeruje Morris. Oznacza to, że zwykłe luksusowe udogodnienia – minibary z alkoholem, czekoladki i „zestawy intymne”, najwyższej klasy kosmetyki w łazience, wyśmienita pościel, doskonały room service – nie są już dłużej wystarczające.

Drake Hotel w Toronto zapewnia „ręcznie wykonane laleczki” w swoich pokojach i chlubi się, że „Osiem naszych noclegowych niespodzianek jest niewypowiedzianie czarujących, niektóre z wyeksponowanymi ceglanymi ścianami, inne ze świeżo odkrytą sztuką. Jego obsługa pokojowa obejmuje także dostarczanie sexy zabawek.

Hotel Drake nie zezwala jednak na trzymanie psów w swoim obiekcie. Natomiast niektóre hotele, włącznie z Vogue w Montrealu, witają u siebie psy, jak honorowych gości, wraz z ich własnymi luksusowymi udogodnieniami. Niektóre hotele posiadają swoje własne psy, które wypożyczają gościom czującym tęsknotę za psim towarzystwem – praktyka, która łatwo może się przeobrazić w scenariusz następnego hotelowego horroru Stephena Kinga.

Najnowszy trend w hotelowym światku polega na tematycznym projektowaniu wystroju pokojów. Hilton w Toronto oferuje Apartament Hudson's Bay Company (HBC) wyłożony skórami bobrowymi, futrami, tekstyliami spod znaku HBC i prezentuje eksponaty sztuki z kolekcji dziedzictwa HBC. W tym tygodniu prezentowane są pokoje tematyczne Barbie i Hot Wheels dla rodzinnej klienteli. „Hotele winny wykreować pewien rodzaj ekscytacji i opowiedzieć gościom stosowną historię.” mówi dyrektor naczelny Toronto Hilton, Armin Schroecker.

Australijski California Hotel w Melbourne oferuje pokoje o kolorowej tematyce, salony Rzymskie Spa, „salon St. Petersburg, który mógłby być odwiedzany przez samego cara”, a dla dzieci syrenią grotę.

W hotelu Fairmont w Chicago, jak relacjonuje hotelowa rubryka Hotel Hotsheet dziennika USA Today, możesz zamówić Pakiet Lodowy, obejmujący porcję lodów zaprojektowaną specjalnie dla ciebie, po konsultacji z szefem kuchni. Czy łóżko, prywatność i filmy erotyczne nie są już obecnie wystarczające?

Niekoniecznie. Artykuł zatytułowany „Dziesięć wskazówek dla seksownego pokoju hotelowego” ukazał się sześć miesięcy temu na stronie budgettravelonline.com i ciągle jest artykułem cieszącym się największą popularnością.

Z drugiej strony, jak sugeruje Morris „Prawdopodobnie w dzisiejszych czasach, tak wiele osób to przedstawiciele wyżu demograficznego z tzw. baby boomers, że pokoje hotelowe bardziej służą wypoczynkowi niż uprawianiu seksu.”

No, po prostu horror.

Judy Gerstel, The Star

 



www.hotelinfo24.pl