Polski sektor ekonomicznych hoteli osiągnie dynamiczny wzrost w przeciągu przyszłych dwóch lat

2011-07-11, 19:25:47

Ekonomiczny sektor hotelowy działający w Polsce pod markami międzynarodowych łańcuchów hotelowych zarejestruje 50 procentowy wzrost w przyszłych dwóch latach, zakomunikowano podczas trzeciej corocznej konferencji zorganizowanej w Polsce, poświęconej inwestycjom w nieruchomościach.

Wzrost inwestycyjny był centralnym punktem dyskusji w trakcie sesji panelowej, której gospodarzem był Janusz Mitulski; Partner w firmie Horwath HTL Poland organizującej sesję zatytułowaną „Biznesowe hotele ekonomiczne – nowe trendy”. Do panelu dołączył Rune Askevold, prezes zarządu Puro Hotels, Jim Murphy
dyrektor naczelny Prem Group, David Heijligers dyrektor ds. rozwoju Louvre Hotels Group Poland i Krzysztof Potocki prezes zarządu B&B Hotels.

Grupa ta poddała analizie wpływ, jaki nowy rodzaj budżetowych i ekonomicznych hoteli funkcjonujących pod międzynarodowymi markami, będzie miał na tutejszy rynek. Licząc w czysto podażowych kategoriach, przedmiotowy sektor markowych hoteli wzrośnie z 29 hoteli z 3,816 pokojami do 45 hoteli z 5,971 pokojami, co będzie stanowiło 64 % wzrost. Horwath HTL Poland przewiduje jeszcze wyższy wzrost tego segmentu, w miarę pojawiania się nowych komunikatów dotyczących planowanych przedsięwzięć. ##

Jednakże dyskusja nie ograniczyła się wyłącznie do statystyki wzrostu, który biorąc pod uwagę potencjał rynku w Polsce, nie będzie miał decydującego wpływu na obłożenie, o którym zadecyduje nowy styl tych hoteli i udogodnienia przez nie oferowane. Największy potencjał tych nowych hoteli i w konsekwencji największe zagrożenia dla aktualnie funkcjonujących obiektów, leżą w nowoczesnych udogodnieniach, takich jak bezprzewodowy dostęp do internetu, jakim będą dysponowały nowe hotele.

Janusz Mitulski powiedział, „Sądzimy, iż generalnie pozytywną rzeczą dla rynku hoteli w Polsce jest to, że takie hotele zaczynają powstawać oznaczając, że deweloperzy i międzynarodowe łańcuchy pokładają wiarę w rzeczywisty potencjał wzrostowy tego sektora. Polska pozostawała w tyle za innymi europejskimi krajami pod względem obecności w kraju międzynarodowych marek hotelowych, a szczególnie w sektorze hoteli ekonomicznych dysponujących znakomitymi udogodnieniami i nowoczesnym designem. Jest to rodzaj hoteli oczekiwanych przez międzynarodową klientelę i istnieje tu dla nich wielki potencjał związany z wykorzystaniem ukrytego popytu rynkowego. Na pierwszy rzut oka, tak wielki wzrost procentowy może nie sprzyjać przyzwoitym poziomom obłożenia, ale z powodu tego, że podaż markowych hoteli jest relatywnie niska, to mamy nadzieję, że rynek jest na tyle elastyczny, że zaabsorbuje nowe pokoje.”


www.hotelinfo24.pl