Dziesięć najważniejszych warunków udanego otwarcia hotelu klasy luksusowej

2006-11-10, 14:49:07

Kto powiedział, że gala nabita osobistościami, przyjęcie za milion dolarów czy inne przywieszki z wysoką ceną są jedynymi sposobami, aby nowy hotel klasy delux został zauważony?

Efektywne wprowadzenie PR-u na rynek nie musi być “rozbiciem banku”. Czy to wejście na rynek czy zmiana pozycji marki, technologii, położenia czy hotelu, pewne zasady są fundamentalne dla każdego nowego wyzwania: poznaj otoczenie konkurencyjne, planuj wcześnie i pamiętaj, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Udane programy PR dla produktów wyższej klasy muszą mieć jedynie najlepsze podstawowe składniki i dużą dozę kreatywności.

Przedstawiam 10 najważniejszych warunków dla udanego debiutu na rynku##

1.Rozpoczynaj wcześnie, co najmniej 9 miesięcy przed . Miesięczniki pracują z co najmniej rocznym wyprzedzeniem, więc aby dotrzymać ostatecznego terminu działaj zgodnie z zasadą „im wcześniej tym lepiej”. Dodatkowo, musisz pozwolić, aby to czas badał twoje informacje (zawsze trudniej w sytuacji przed otwarciem) oraz rozwijał materiały prasowe. Okres przed otwarciem jest istotny dla „dużego szumu”.

2. Zajmij właściwą pozycję. Co odróżnia cię od innych - nie tylko w twojej okolicy, ale na świecie? Jakie są te punkty wyróżniania się, które zainteresowałyby media?

3. Upewnij się, że masz co najmniej jedną ważną odbitkę, aby wyjść z materiałami prasowymi i sprzedażą przed otwarciem. Zrób próbną fotkę twojego spa, wykonaj imponującą odbitkę czy może być to zdjęcie jakieś niezwykłej usługi lub urządzenia. Zdjęcie pomoże sprzedać twój artykuł, szczególnie w wieku mediów nastawionych na mocny wizerunek.

4. Zainwestuj w pisanie na najwyższym poziomie. Pracownicy sprzedaży lub działu PR w korporacji niekoniecznie są wielkimi pisarzami, a copywriter tekstów do broszur nie zna stylu dziennikarskiego. Potrzebujesz dobrego pisarza od publicity.

5. Wynajmij zawodowca, który ma osiągnięcia z produktami turystycznymi wysokiej klasy i zna odpowiednie media, niszę w niszy. Plus, jesteś znany przez firmę, którą utrzymujesz i czerpiesz korzyści ze stowarzyszenia z innymi produktami luksusowymi na liście klientów agenta.

6. Listy są najważniejsze (prawie). Zainwestuj czas w stworzenie jak najlepszej możliwej listy, która zawiera wolnych strzelców specjalizujących się w produktach wysokiej klasy. Dobry „wolny strzelec” może stworzyć różnorodne artykuły prasowe.

7. Zrób profesjonalne zdjęcia od PR zaraz po otwarciu aby uzyskać kilka sensacyjnych odbitek, i nie używaj fotografii, które masz na broszurze. Potrzeby wizerunku PR i reklamy są całkowicie odmienne.

8. Zapomnij o sztuczkach z wysyłaniem pocztą. Ważnym mediom nie wolno akceptować drogich podarunków, a nawet jeżeli wolno, nie mają na nie miejsca. Zaoszczędź pieniądze i zainwestuj je lepiej w zdjęcia lub materiał filmowy.

9. Kopalnia złota. Spójrz z bliska na wszystkie strony, aby odnaleźć ukryte opowieści. Na przykład, czy szef działu concierge jest legendą w biznesie z artykułami, które mogą zainteresować? Jakieś niezwykłe urządzenie lub usługi, które podniosą współczynnik luksusu u gości? Kilka z tych opowieści, które odniosły sukces – niezwykły concierge (mydło, sen); leczenie spa, hotel jako galeria sztuki (hotel muzeum), urządzenia wodne (40 basenów, zbiornik rzeczny dłuższy niż wysokość Empire State Buiding), specjalne usługi (kamerdyner prasujący gazetę, udogodnienia na szczycie budynku itp.)

10. Zamiast przyjęcia za milion dolarów zaoferuj pakiet za milion dolarów, „najdroższy pakiet dla gości” lub doznania nie odkryte nigdzie indziej. Nasze ulubione? Wakacje dla miliardera, martini warte 10 tyś $, omlet za 1000 $. Nawet jeżeli Bill Gates jest jedyną osobą, którą na to stać, zainteresowanie jakie PR może wygenerować jest bezcenne. Albo możesz wykorzystać odwrotne podejście, pozycjonując hotel jako miejsce „bez prądu” i całkowicie podrzędne.

Wszystko zbudujesz na mocnych fundamentach jeśli wprowadzisz tych 10 wskazówek, położysz podwaliny dla udanego programu PR. „Program”, ponieważ aby czerpać korzyści, musi być poniesiony wysiłek, którego rezultaty będzie widać dopiero za roku lub dalej. Więc daj sobie trochę czasu, postaw na kreatywność i zainwestuj w dobre pisarstwo i fotografię, a masz składniki potrzebne do sukcesu w PR.

Karen Weiner Escalera




www.hotelinfo24.pl