Olbrzymie koszty niechcianych hotelowych gazet

2011-08-24, 09:54:12

Proces sądowy Rodneya Harmonsa przeciwko Hiltonowi mógł się w pierwszej chwili wydawać niepoważny. Po pobycie w Hilton Garden Inn Sonoma Airport, w marcu tego roku, Rodney zauważył, że hotel obciążył go kosztem egzemplarza USA Today w wysokości 0,75 $, którego ani nie chciał, ani nie przeczytał.

Drobnym drukiem wyjaśniono, że o ile klienci nie zażądają zwrotu, będą obciążani kosztami pozornie bezpłatnych gazet. „Pan Harmon i jego firma prawnicza uważają, że w grze jest dużo więcej niż 75 centów,” powiedział prawnik Harmona, Kirk J. Wolden, w wywiadzie udzielonym gazecie New York Times.

Jak się wydaje Wolden nie żartował. Jeff Berovici z magazynu Forbes odkrył, że połowa z 1,78 miliona egzemplarzy USA Today wysyłanych jest codziennie do hoteli. Analityk gazety John Morton uważa, że 90 procent opłat za te 970,000 egzemplarzy nie jest zauważana przez hotelowych gości. Dodatkowe 75 centów za dobę w hotelowym pokoju, za który płaci się za ten sam okres od 80 do 180 $, nie są warte zachodu związanego ze składaniem skarg, a na pewno nie wywołuje chęci wynajmowania firmy prawniczej do zajęcia się tym dodatkowym obciążeniem. Jednakże kwota zaangażowana w obrót USA Today jest bardzo poważna. Przy stawce stosowanej w Hiltonie, te 420,000 egzemplarzy, za które płacą goście, generuje kwotę 82 milionów dolarów za rok. Nawet jeżeli założymy, że połowę z tego zatrzymują hotele, to jest to ciągle olbrzymia kwota 41 milionów dolarów, plus przychody z reklam generujących dodatkowych hotelowych klientów. ##

Nie trzeba zbyt wielkiej wyobraźni, aby uzmysłowić sobie, że ten model biznesu związany z USA Today opiera się właśnie na tych hotelach. Jednakże koszty ponoszone na te niechciane hotelowe gazety są przedmiotem krytyki od wielu już lat. W 2009 roku Marriott i Hyatt poinformowały, że będą ograniczać swoje programy prasowe ponieważ goście nie czytają tej prasy.

Marriott oszacował, iż wprowadzenie opcji umożliwiającej wyrażenie woli otrzymywania gazet ograniczy ich dystrybucję o około 50,000 egzemplarzy dziennie, co zredukuje emisję dwutlenku węgla o 10,350 ton rocznie.



www.hotelinfo24.pl