Ofensywa sieci hotelowych w Polsce

2011-08-24, 18:18:59

Znaczące międzynarodowe sieci hotelarskie umacniają swoje pozycje w Polsce. Zdaniem szefa miesięcznika „Hotelarstwo” jest to naturalna kolej rzeczy bowiem „sieci dają większy potencjał. Żeby zwiększyć wykorzystanie pokojów, potrzebna jest znana marka i system rezerwacji, którym ona dysponuje” – dowiadujemy się z serwisu dziennika Rzeczpospolita

- Od października 4-gwiazdkowy warszawski hotel Sobieski będzie działał jako Radisson Blu.
- W czerwcu Kyriad Prestige zmienił markę na Golden Tulip,
- Best Western przejęła hotel Felix w Warszawie
- Do dwóch hoteli w jednej z podwarszawskich miejscowości chcą wejść sieci Focus i DeSilva.

Powyższe są tylko przykładami, jednymi z wielu, zmian dokonujących się w strukturze hoteli w Polsce. W ciągu ostatnich czterech lat liczba hoteli działających pod szyldami międzynarodowych grup hotelowych zwiększyła się o jedną czwartą.  Nowo powstające obiekty coraz częściej budowane są z myślą o zarządzaniu ich przez uznanych międzynarodowych operatorów.

Szczególnym zainteresowaniem grup hotelarskich cieszą się jednak hotele dysponujące przynajmniej setką pokoi, zlokalizowane w atrakcyjnych miejscach, w centrach dużych i średnich miast i przy głównych arteriach komunikacyjnych. ##

Hotelami ekonomicznymi w Polsce zainteresował się światowy potentat – grupa Wyndham. W ramach umowy podpisanej z Colliers International, do 2016 roku ma ona uruchomić w Polsce co najmniej 10 moteli pod ekonomiczną marką Super 8, a w planach figuruje nawet 200 moteli w ciągu najbliższych 10 lat.


Źródło: Rzeczpospolita - 22.08.2011



www.hotelinfo24.pl