Segment hoteli średniej klasy obejmuje najmniejszą część europejskiego cyklu inwestycyjnego, ale jest jego liczącym się elementem, zdaniem hotelowych operatorów. Segment hoteli średniej klasy wzbogacił się tylko o 3,353 pokoje w trakcie ostatnich dwunastu miesięcy. W cyklu realizacyjnym pozostawało 6,4 % realizowanych obiektów ogółem (8,160 pokoi), co jest najmniejszą częścią spośród wszystkich segmentów.
Rynek hoteli średniej klasy według stanu na czerwiec 2011 w/g głównych marek w Europie przedstawiał się następująco:
Best Western (Best Western International) - 83,653 pokoje
Ibis (Accor) - 74,579 pokoi
Campanile (Louvre Hotel Group) - 24,467 pokoi
Ramada (Wyndham Hotel Group) - 19,912 pokoi
Sol (Melia Hotels International) - 18,497 pokoi
Według danych z czerwca 2011 r. popyt na hotele tej klasy w stosunku rocznym wzrósł o 2,4 % podczas, gdy podaż zaledwie o 0,8 %. Jednakże obłożenie w tym segmencie i wzrost przychodu na sprzedany pokój znajdują się w ogonie europejskiego przemysłu hotelowego. Jak jednak twierdzą hotelarze segment ten może sobie dobrze radzić w globie ogólnego kryzysu gospodarczego ponieważ nastawiony jest na klientów reprezentujących biznes lokalny. ##
Ofertą obiektów średniej klasy grupy Choice Hotels International jest marka Quality Inn. Quality Inn jest jednakże marką przejściową ponieważ trudno jest zabezpieczyć możliwości finansowania jej rozwoju. Choice Hotels zamierzają otworzyć w najbliższej przyszłości hotele: Quality Hotel Reading i Quality Hotel Birmingham Airport w Wielkiej Brytanii. Jednym z ostatnich zaś hoteli tego łańcucha jest Quality Suites & Spa Arcachon w Bordeaux we Francji.
Marka Campanile jest standardową marką Louvre Hotel Group. Jej nowe projekty budowlane obejmują Nantes we Francji, Wrocław w Polsce, a także Indie i Ukrainę. Priorytetowymi regionami rozwoju grupy są: Polska, Węgry, Czechy, Ukraina, Maroko i Indie.