Jakie zmiany w rozporządzeniu w sprawie obiektów hotelarskich?

2011-10-10, 18:11:31

Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowało projekt nowelizacji w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie – podaje Dziennik Gazeta Prawna

Zmianie ulec mają m.in. wymagania dotyczące wyposażenia hoteli i moteli. Jeżeli w obiekcie nie ma faksu, nie trzeba już będzie zapewniać gościom dostępu do niego. Z kolei dostęp do internetu będzie musiała zapewnić większa i rozszerzona liczba obiektów wyszczególniona w liście takich placówek. Obowiązek ten miałyby realizować hotele dwugwiazdkowe, które musiałyby również akceptować karty płatnicze, jeśli w hotelu mieści się więcej niż 50 pokoi (dotyczyłoby to również obiektów jednogwiazdkowych).

Oprócz wyposażenia zmianami objęto także usługi świadczone przez hotele i motele. Pokoje w tych obiektach musiałyby być sprzątane codziennie lub na życzenie gościa. W hotelach pięciogwiazdkowych obowiązkowa byłaby kwiaciarnia, a w trzygwiazdkowych znosi się wymóg sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej. ##

Kontrolą nad realizacją zapisów rozporządzenia sprawował będzie marszałek województwa poprzez okresowe kontrole, które miałyby być przeprowadzane nie rzadziej niż raz na trzy lata. Prawodawca pozostawia hotelom i motelom 2 letni okres na przystosowanie obiektów do nowych przepisów.


Źródło: Dziennik Gazeta Prawna - 05.10.2011



www.hotelinfo24.pl