Sieci zarzucają sieć na Polskę

2011-10-18, 17:22:33

Duże sieci hotelowe dostrzegły szanse na rozwój swojego potencjału w Polsce. W najbliższych latach liczba sieciowych hoteli w naszym kraju wzrosnąć ma o jedną trzecią, Tak przynajmniej widzą to fachowcy z firmy Horwath HTL – dowiadujemy się z Rzeczpospolitej.

Perspektywa rozwoju dla dużych sieci hotelowych wydaje się być kusząca. Świadczą o tym niepodważalne fakty - pod względem liczby pokojów na 10 tys. mieszkańców, zajmujemy jedno z ostatnich miejsc w Europie. Za inwestycjami przemawiają ponadto wskaźniki ekonomiczne – wzrost frekwencji gości o 5,2 % w porównaniu do roku ubiegłego, a także wzrost średniej ceny, aż o 5,6 % i wskaźnika RevPAR o prawie 11 procent.

Zainteresowanie inwestycjami w Polsce potwierdza się w praktyce. Z 41 hoteli planowanych w ośmiu największych miastach, aż 27 będzie działać pod znaną marką, albo będzie pod takąż zarządzane. – Tylko w ostatnim półroczu zgłosiło się do nas sześć międzynarodowych i krajowych podmiotów, które chcą się szybko rozwinąć na polskim rynku, przejmując hotele w dzierżawę lub zarządzanie – mówi partner w dziale inwestycji hotelowych firmy Horwath HTL Janusz Mitulski.

Ze współpracy ze znanymi markami nie odżegnują się funkcjonujące obiekty, albowiem taka współpraca daje dostęp do światowej klasy systemów szkoleniowych, sprzedaży, marketingu i zarządzania. Można także liczyć na skorzystanie ze środków finansowych większej firmy. ##

Konkretne już przykłady zaangażowania dużych sieci może być egzemplifikowane następującymi faktami:
- sieć Best Western zwiększyła liczbę obiektów z 6 do 11, a na koniec 2012 chciałby mieć ich około 20,
- Wyndham, uruchomi w Polsce co najmniej dziesięć moteli pod ekonomiczną marką Super 8, a w długoterminowych planach jest ich 200,
- Hilton przymierza się do dziesięciu obiektów na koniec 2013 roku,
- Louvre Hotels Group, w tym samym okresie również chce mieć 10 hoteli pod markami Golden Tulip i Tulip Inn, oraz mniej więcej tyle samo w ramach Campanile oraz Premier Classe.
- w 2013 roku co najmniej trzema obiektami będzie się mogła pochwalić sieć Puro,
- W tyle nie chce pozostać Accor, jedna z największych hotelowych grup na świecie, zamierzająca inwestować w Ibisa i Mercure.


Źródło: Rzeczpospolita - 18.10.2011



www.hotelinfo24.pl