Fuzja Joie de Vivre Hospitality z Thompson Hotels

2011-10-20, 19:11:20

Thompson Hotels, międzynarodowa kolekcja 12 lajfstajlowych, luksusowych hoteli i Joie de Vivre Hospitality, najbardziej wpływowa butikowa marka hotelowa na Zachodzie, poinformowały o swoim połączeniu. Jest to pierwszy krok w tworzeniu grupy hotelowej składającej się z wielu lajfstajlowych marek o globalnym zasięgu. Nowa grupa, tymczasowo nazwana -  JT Hospitality, swoją oficjalną nazwę zaprezentuje na początku przyszłego roku.

Thompson Hotels i Joie de Vivre Hospitality są równymi partnerami w połączonej firmie, która rozpoczęła działalność pod nową flagą 1 października 2011, i obejmuje operacje zarządzania hotelami i markami, ale nie nieruchomościami. Wraz z konsolidacją, nowa grupa hotelowa zarządzała będzie 45 obiektami pod wyróżniającymi się markami Thompson i Joie de Vivre przy łącznych przychodach hotelowych sięgających ok. 500 mln dolarów. Firma będzie miała siedzibę w Nowym Jorku a jej dyrektorem naczelnym został prezes i współwłaściciel Thompson Hotels, Stephen Brandman. Weteran hotelarstwa John Pritzker, którego prywatna firma Geolo Capital przejęła większościowy pakiet udziałów w Joie de Vivre w czerwcu ubiegłego roku, będzie pracował jako współpracujący prezes, obok Jasona Pomeranca, twórcy wizji Thompson Hotels i jednego z jego współwłaścicieli. ##

JT Hospitality planuje dalszą rozbudowę obu marek w kraju i zagranicą poprzez kontrakty menedżerskie, przejęcia i przedsięwzięcia joint ventures. Firma, która zarządza obiektami Carmel Valley Ranch i Ventana Inn & Spa, wprowadzi do firmy dodatkowe luksusowe kurorty i ośrodki wypoczynkowe. Dzięki tej fuzji Thompson Hotels będzie miała dostęp do wcześniejszych zobowiązań Geolo Capital w postaci funduszu w wysokości 150 milionów dolarów przeznaczonego na zakupy hoteli i współpracę inwestycyjną. W rezultacie wykorzystania środków z funduszu Joie de Vivre poczyniła znaczne postępy w swoim rozwoju, pozyskując dwa hotele i działkę inwestycyjną na Manhattanie, podpisała również wielu nowych kontraktów menedżerskich, w tym na hotele w Scottsdale i Chicago, oznaczające pierwsze w historii firmy wyjście poza Kalifornię.

Nowa spółka dominująca zostanie formalnie uruchomiona w pierwszym kwartale 2012 roku, kiedy rozpocznie się wdrażanie globalnej strategii marki. Prezes JT Hospitality i jej współwłaściciel Stephen Brandman będzie nadzorował działalność operacyjną i integrację obu firm i dzielił swój czas pomiędzy firmy w Nowym Jorku i San Francisco. "Nie mogę się doczekać pracy z zespołem Joie de Vivre. Będziemy łączyć obie firmy, które będą w pełni zintegrowane w ciągu najbliższych trzech do sześciu miesięcy", powiedział Brandman.



www.hotelinfo24.pl