Obniża się zadowolenie gości z marek hotelowych w Europie

2011-11-21, 16:34:26

Ogólne zadowolenie wśród gości hotelowych w Europie zauważalnie spadło na wszystkich poziomach w związku z pogorszeniem doświadczenia gości, wynika z badania European Hotel Guest Satisfaction Index Study przeprowadzonego przez firmę J.D. Power and Associates w 2011 roku.

Badanie, w którym przeanalizowano ogólne zadowolenie europejskich gości hotelowych w oparciu o siedem mierników (w kolejności ich ważności): pokój hotelowy, koszty i opłaty, pomieszczenia hotelowe, przyjęcia i wymeldowania, usługi gastronomiczne; inne usługi hotelowe oraz rezerwacja, wskazuje, że ogólny poziom zadowolenia wynosi w 2011 roku średnio 735 punktów w 1000-punktowej skali, co stanowi spadek o 10 punktów w porównaniu do roku 2010. Największe obniżenie występuje w mierniku – koszty i opłaty (o 32 punkty).

Stuart Greif, wiceprezes i dyrektor generalny turystyki globalnej i branży hotelarskiej w JD Power and Associates, powiedział: "Hotelarze, tak jak wiele firm, starają się utrzymać niższą strukturę kosztów, dopóki nie nastąpi bardziej zrównoważony poziom popytu. Przy niższej strukturze kosztów istnieje jednak niebezpieczeństwo stałego pogarszania ich produktów i usług. Bardzo ważne jest więc to, aby hotelarze koncentrowali się na poprawie doświadczenia gości. Jeśli tak się nie dzieje, to istnieje ryzyko utraty klientów, utraty udziału w rynku i pogorszenie kondycji finansowej." ##

Hotelowe rankingi największego zadowolenia gości z europejskich marek przedstawiają się następująco:
Hotele Najwyższej Klasy – Pierwsze miejsce zajmuje Steigenberger Hotels and Resorts, wyprzedzając Marriott Hotels & Resorts i Sheraton Hotels & Resorts
Hotele Ekskluzywne – Na szczycie listy znajduje się Hilton Garden Inn, przed Riu Hotels & Resorts i Dorint Hotels & Resorts
Hotele Średniej Klasy – Ramada Hotels, Holiday Inn i Park Inn
Hotele Ekonomiczne – Premier Inn, B&B Hotels i Travelodge

Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o opinie 18,000 gości, którzy przebywali w europejskich hotelach w okresie między kwietniem, a wrześniem 2011 roku.



www.hotelinfo24.pl