Marketing poprzez dobrą obsługę

2007-12-26, 14:30:40

Kiedy myślisz o marketingu, dobra obsługa nie jest prawdopodobnie pierwszą rzeczą, która przychodzi ci do głowy. Jednak istotna część marketingu poszukuje dróg dostępu do zwiększania lojalności klientów i do zapewniania powtarzalności biznesu. Jaki jest lepszy sposób do osiągnięcia tych celów niż poprzez dostarczanie swoim klientom wyjątkowego poziomu usług?

Oczywiście, dobra obsługa nie zdarza się tak sobie. Ty i twój personel musicie nad nią popracować. W tym artykule odnajdziesz przykłady niektórych strategii i pomysłów, które pomogą ci w nieustannym świadczeniu najwyższego poziomu obsługi dla twojej klienteli tak, by nie mogli oprzeć się pokusie ponownego odwiedzenia twojego lokalu i kolejnego zamówienia posiłku.##


Zatrudniaj właściwe osoby


Wspaniała obsługa rozpoczyna się od wspaniałych ludzi. Z pewnością możesz wyszkolić pracowników w zakresie przyjmowania zamówień i odprowadzania klientów do stolików, ale nie możesz ich przeszkolić, aby mieli ciepłą osobowość, szczery uśmiech, czerpali zadowolenie z obsługiwania klientów, itp. Te zdolności muszą być częścią osobowości pracownika od samego początku. Mając to na uwadze, przedstawiam kilka cech osobowościowych, których należy poszukiwać u przyszłych pracowników, zatrudnianych na różnych stanowiskach:


Kelnerzy
– Ci pracownicy pierwszego kontaktu z klientem muszą kochać ludzi. Nie chciałbyś zatrudniać pracowników, którzy nie utrzymują z klientem kontaktu wzrokowego, którzy nie podejmują rozmowy, jeżeli nie muszą i którzy jak się wydaje woleliby robić cokolwiek innego niż utrzymywać stosunki towarzyskie z innymi osobami. Zamiast tego, powinieneś poszukiwać entuzjastycznych, towarzyskich ludzi. Nie oznacza to, że nieśmiali ludzie nie mogą być wspaniali w tej pracy. Niektórzy z nich mogą w końcu wyjść ze swoich skorup – ale oznacza to, że prawdopodobnie będziesz miał więcej szczęścia z towarzyskimi motylami niż z osobami nieśmiałymi.


Barmani
– Nigdy nie oceniaj zbyt nisko siły fantastycznego barmana. Najlepszy barman nie tylko robi drinki – on dostarcza rozrywki. Potrzebujesz kogoś o wyjątkowej, ponadprzeciętnej osobowości, kogoś, kogo ludzie instynktownie zaczynają lubić od pierwszego zetknięcia się z nim. Powinni oni być towarzyscy, dowcipni, i – oczywiście – posiadać wiedzę w zakresie miksowania drinków. Upewnij się czy mają przygotowaną swoją własną recepturę specjalnych drinków. Jeżeli tak, to jest to dobry znak świadczący o tym, że są osobnikami kreatywnymi, co może przyciągnąć więcej klientów do twojej restauracji.


Osoby witające gości
– Osoby witające gości cieszą się niezasłużoną opinią, iż są pracownikami, którzy niewiele robią, oprócz odprowadzania klientów do swoich miejsc przy stolikach. No cóż, w najgorszym przypadku, tak właśnie bywa.  Jednakże w najlepszym, mogą stać się oni integralną częścią twojej obsługi. Poszukujesz ludzi, którzy są przyjacielscy i sprawiają, iż inni ludzie czują się przy nich komfortowo. Chciałbyś również zatrudniać ludzi, którzy przejawiają inicjatywę i którzy potrafią przewidywać potrzeby swoich klientów. Pamiętaj, że o ile doświadczenie twojego klienta rozpoczyna się wspaniale, to ma istotne znaczenie dla pozostałej części wizyty w lokalu.


Szefowie kuchni
– Ogólnie mówiąc, szefowie kuchni są aktorami drugiego planu, ale odgrywają ważną rolę w odnoszeniu sukcesów przez twoją restaurację. Jest oczywiste, że powinni umieć fantastycznie gotować, ale chciałbyś również mieć szefa kuchni, który byłby gotów do podejmowania ryzyka i ma zdolności kreatywne. Powinni oczywiście umieć przygotować potrawy z twojego aktualnego menu, czyż jednak nie byłoby miło, gdyby od czasu do czasu zaproponować coś odmiennego, aby zadowolić klientów bardziej śmiałych pod względem kulinarnym. Powinieneś również wybrać takiego szefa kuchni, dla którego nie będzie ujmą osobiste podanie posiłku klientowi, aby zaakcentować swój osobisty udział w jego przygotowaniu.

 



www.hotelinfo24.pl