Zmiana profilu turystów - raport 2006/07

2007-02-01, 16:25:03

Obecnie coraz więcej ludzi jest zasobniejszych w gotówkę oraz narzeka na brak czasu. Mają mniej czasu na podróżowanie dla przyjemności, ale chcą być pewni że ich podróże stworzą pamiętne przeżycie – jedno, czego można zasmakować na długi czas.

To tylko jeden z wniosków Pisa Forum, zorganizowanego przez IPK International I sponsorowanego po raz drugi przez ITB Berlin. Wśród różnych kwestii i trendów wskazanych na Forum – najczęściej przytaczanym przez ekspertów była zmiana profilu turystów. I dotyczy to wszystkich wiodących obszarów – od Europy do Ameryki Północnej i Azji Pacyfiku.

Odkąd obecni klienci coraz bardziej wymagają lepszych produktów turystycznych, paradoksalne jest, że większość nich ciągle zwraca uwagę na „umowy cenowe”. I tutaj przejrzystość cen pozostaje kluczowa.

Obecnie podróżujący dla przyjemności, którymi są przede wszystkim osoby podróżujące samotnie, częściej kobiety, dziadkowie z wnuczkami oraz większe rodziny (kilka pokoleń), zwracają mniejszą uwagę na miejsca, które odwiedzają, co oznacza, że są mniej lojalni wobec destynacji, niż kiedykolwiek w przeszłości.

Wzrastające pożądanie zdrowego życia i potrzeba ucieczki od wysoce stresującego otoczenia pracy stymulują popyt na niszowe produkty jak turystyka spa/wellness, aktywności poza obiektem, rejsy statkami wypoczynkowymi, wycieczki edukacyjne itp.

W tym wieku zmian środowiskowych i mocno rozprzestrzeniającej się świadomości ekologicznej, autentyczność ma również rosnące znaczenie dla urlopowiczów, niż wcześniej. Chcą oni mieć więcej relacji z lokalną społecznością.  

Mniej podróżujących przygotowanych jest, aby wierzyć w agresywny marketing i PR z profesjonalnie napisanych relacji z miejscowości a dzięki demokratyzacji technologii i rozpowszechnienia Web 2.0 już nie muszą. Tylko 38% amerykańskich turystów czyta te profesjonalnie napisane recenzje - jeden na trzech czyta recenzje z miejscowości a dwóch na trzech czyta recenzje innych na temat hoteli.

Rozwój szerokopasmowych i przenośnych urządzeń również stymuluje relacje z nowymi klientami i pozwala podróżującym dzielić się swoimi doświadczeniami o destynacji i dostawcach usług z innymi użytkownikami internetu.

Dodatkowo, klienci chcą mieć teraz większą kontrolę w organizowaniu wycieczek, szczególnie kiedy podróżują dla przyjemności, a technologia dostarcza im środków do obejmowania tej kontroli oraz personalizowania swoich planów podróży. Ten trend jest widoczny nawet w Chinach, gdzie młodzi i wykształceni Chińczycy wymagają większej elastyczności zamiast przygotowanych, zorganizowanych pakietów wypoczynkowych.

Źródło: IPK/The World Travel Monitory Company



www.hotelinfo24.pl