Sposoby zapewnienia doskonałej obsługi klienta

2012-01-01, 11:43:08

Najlepszą strategią budowania sprzedaży w trudnych ekonomicznie czasach nie są niskie ceny – są to lojalni klienci. Profesjonalni właściciele firm pielęgnują silne relacje z klientami poprzez doskonałą ich obsługę od pierwszego kontaktu z hotelem. W rzeczywistości, gwarantowanie wyjątkowej obsługi klienta jest najlepszą taktyką dla firm hotelowych w nadchodzącym sezonie - wynika z badań AT & T prowadzonych wśród małych firm.

Zapewnienie dobrych usług sprowadza się do jednej podstawowej zasady: Traktuj klientów w ten sam sposób, w jaki sam chciałbyś być traktowany. Ta ogólna filozofia polega na określeniu zasad w zakresie tego, jak traktować i szkolić pracowników, co może pomóc w utrzymaniu stałych klientów w trudnych czasach.

Oto kilka sposobów wzmocnienia obsługi klienta:

1. Szkol swoich pracowników – ustalaj reguły postępowania w zakresie traktowania klientów, wprowadź szkolenia przez przykłady. Im lepiej będziesz traktował swoich pracowników, tym lepiej będą oni traktować klientów

2. Zasięgaj opinii swoich klientów – to oni, oprócz ciebie, wiedzą najwięcej o twoim biznesie, szczególnie przydatne mogą być opinie negatywne, wprowadź anonimowe formy pozyskiwania komentarzy ##

3. Lepiej traktuj swoich najlepszych klientów – chociaż powinieneś dobrze traktować wszystkich klientów, to jednak najbardziej lojalni klienci zasługują na najlepsze traktowanie – zagwarantuj dla nich ekstra przywileje w ofertach specjalnych, programach lojalnościowych itp.

4. Przyznawaj się do błędów i staraj się je naprawić – nikt nie jest doskonały i twoich klienci potrafią to zrozumieć. Jeżeli zrobisz błąd przyznaj się do niego, przeproś i szybko go napraw.



www.hotelinfo24.pl