Hotelowe lobby zyskują luksusowy wystrój

2008-02-05, 14:03:21

Po dodaniu luksusowych akcentów do pokoi gościnnych, hotele pragną nadać swoim lobby specjalnego charakteru, aby przyciągania klientów.

Hotelowi goście naprawdę nie powinni przegapić następnej wielkiej rzeczy w przemyśle hotelarskim: lobby. Po dodaniu wygodniejszych łóżek, łazienek z dwiema głowicami prysznicowymi i ogromnej ilości marmurów, hotelarze zaczęli teraz dostrzegać swoje zaniedbane, największe pomieszczenia hotelowe, jako swoje następne wyzwanie.

Poziom luksusu w przeciętnym pokoju hotelowym podniósł się w ostatnich latach, w miarę jak hotele zaczęły rywalizować o gości, którzy chętnie płacili wysokie stawki za możliwość komfortowego wypoczynku nocnego w pięknym apartamencie.

W czasach, kiedy przemysł hotelowy ma się dobrze i rozwija się systematycznie hotelowi oficjele twierdzą, iż obecnie trwa wyścig w poszukiwaniu nowych form wyróżniania się w skali od galeriowego stylu miejskiego do samoobsługowych kiosków pozwalających gościom przemknąć się przez nie prościutko do swojego pokoju.

Przynajmniej dwa główne łańcuchy chciałyby, aby ich klienci spędzali więcej czasu w ich lobby, przekształcając niskodochodowe, nieprzyjazne jaskinie w reklamy generujące wpływy finansowe dla swoich marek.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide już się zajął pomieszczeniami lobby w swoich hotelach W, zmieniając je w saloniki i przekonując gości do poświęcenia dla nich kilku chwil swojego wolnego czasu.

„Dlaczego goście mieliby opuszczać hotel i przesiadywać w sąsiednim lokalu Starbucks?”, powiedział CFO Starwooda, Vasant Prabhu na Szczycie w Reuters Hotels and Casinos . Następnie Starwood chciałby zastosować nowe technologie w hotelach Sheraton w ramach koncepcji internetowego lobby - „Link + Sheraton.”

Jego rywal – Marriott również myśli w tym samym kierunku.  „Te lobby były zbyt ciche” powiedział CFO Arne Sorenson. Łańcuch hotelowy rozważa lobby o otwartym planie, z restauracjami na przykład.

Tak, jak Hilton Hotels, Marriott rozważa samoobsługowe kioski do meldowania się w hotelach, jednak Sorenson stwierdził, iż obsługa jest ciągle najważniejszym kryterium, i że nawet szybka reakcja na zapchaną toaletę może budować lojalność gości, jeżeli klient odczuje troskę hotelu o jego komfort. „Podstawową sprawą w tym zakresie jest obsługa klienta,” powiedział Sorenson.

Jednym z obszarów debaty jest technologia. „Nie sądzimy, aby technologia sama z siebie przynosiła dochody, ponieważ tego się oczekuje,” powiedział Laurence Geller, dyrektor naczelny luksusowego hotelu, właściciela Strategic Hotels & Resorts. Geller powiedział, że powojenne pokolenie 'Generation X' i następne z lat sześćdziesiątych – 'Baby Boomers', postrzegały zakupy, jako główne zajęcie wypoczynkowe. „Jesteście wyszkoleni do wydawania pieniędzy,” powiedział grupie relatywnie młodych reporterów.

Strategic przejmuje kontrolę nad przestrzenią sprzedaży detalicznej w hotelach, w pewnym sensie biorąc przykład z kasyn Las Vegas, które stworzyły z centrów handlowych prawdziwe dzieła sztuki. Małe winiarnie generujące wysokie dochody zaczynają pojawiać się w obiektach Strategic.

„Filozoficznie rzecz ujmując, uważam, że hotele są złożonymi przedsiębiorstwami i to głównie pokoje hotelowe przyciągają klientów” powiedział Geller, dodając również, że jest przekonany do badań konsumenckich i pomiarów przestrzeni w miejscach publicznych pod względem wyników finansowych na metr kwadratowy.

Jedyną rzeczą, której desperacko starają się uniknąć hotelarze, są zbyt wysokie wydatki na modernizacje. Prabhu powiedział, że w szczególności nowa marka Starwooda i jej markowa strategia, generalnie skoncentrowały się raczej na aspiracjach i doświadczeniu, niż na kosztach.

Retailer Target, który wynajął najwyższej klasy projektantów, w celu rozwoju niektórych, spośród swoich produktów, udowodnił Wal-Martowi, że nawet w handlu detalicznym, bardzo ważnym elementem, jest styl, powiedział Pabhu. „Liczy się także coś więcej, niż tylko cena, cena, cena. Jest jeszcze styl.”


Źródło: USA Today



www.hotelinfo24.pl