IHG stawia na Chiny wprowadzając nową markę w regionie Azji i Pacyfiku

2012-01-16, 18:01:41

Już dawno wiadomo było, że InterContinental Hotels Group wprowadza na rynek nową luksusową markę przeznaczoną specjalnie dla Chin i pozostałych regionów Azji i Pacyfiku. Ale Dow Jones Newswires informuje obecnie, że nie nazwana jeszcze marka pojawi się w Chinach w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, a ostatecznie ma być rozlokowana w pozostałych krajach regionu Azji i Pacyfiku, ponieważ InterContinental chce wykorzystać wpływy z portfela bogatych chińskich turystów.

Jan Smits, szef operacyjny regionu Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki, powiedział Dow Jones Newswires, że "perspektywy dla branży hotelarskiej w tym regionie nadal charakteryzują się pozytywnymi wskaźnikami wzrostu, nawet jeśli ekonomiści i inwestorzy obawiają się, że makroekonomiczne słabości kluczowych rynków zachodnich, w tym trwający kryzys zadłużenia w Europie, może przenieść się do krajów rozwijających się na Wschodzie."

Artykuł na Wall Street Cheat Sheet podkreśla wzrost na chińskim rynku hotelowym. "Podczas gdy gospodarka globalnie zmaga się z kryzysem, jedynym obszarem wyróżniającym się z uwagi na osiągane wyniki jest rynek hotelowy w Chinach. Począwszy od 2010 r., poprzez 2011 roku nastąpił tam wzrost popytu na pokoje hotelowe," wyjaśnia artykuł. Ponadto, luksusowe hotele w Chinach są postrzegane jako bezpieczne miejsce do robienia interesów, zdaniem kierownictw hoteli, jako że w 2011 wskaźniki obłożenia wyniosły w tym segmencie 60 procent. ##

Charlie Dang, dyrektor naczelny regionu Północnych Chin w Starwood Hotels & Resorts Worldwide wypowiedział się, dla Wall Street Cheat Sheet, odnosząc się do gospodarki "Nie odczuwam kryzysu, jaki występuje w USA i Europie. Krajowa gospodarka jest nadal bardzo silna. Ogólnie rzecz biorąc, miasta drugiego i trzeciego rzędu rozwijają się szybko i to pomaga nam w biznesie." Starwood otworzył 40 hoteli w Chinach kontynentalnych, i ma obecnie łącznie 92 hotele oraz 90 w cyklu inwestycyjnym.

InterContinental pozostaje największym operatorem w Chinach wraz ze 162 hotelami i dodatkowymi 143 w cyklu inwestycyjnym. W artykule mówi się, że IHG podpisał 12 umów na rozwój nowych sieci hotelowych w Chinach, w tym w Pekinie, Szanghaju i w miastach drugiej i trzeciej kategorii.



www.hotelinfo24.pl