Potęga komunikatu prasowego

2008-03-17, 14:13:54

Komunikat prasowy pozwala ci zareklamować swoją wiedzę specjalistyczną i doświadczenie, co może uczynić cię osobą znaną publicznie.

Pierwszą rzeczą, o jakiej należy pamiętać, w przypadku informacji dla mediów, jest to, że jedynym atutem znajdującym się w twoich rękach jest nagłówek, który powinien przyciągnąć uwagę redaktora lub dziennikarza. Jeżeli nie jest on w stanie spowodować przyciągnięcia ich uwagi, to najprawdopodobniej wyląduje w koszu na śmieci. Musisz więc poświęcić nieco czasu, aby nadać unikalny kształt nagłówkom artykułów prasowych, zmierzającym do rzeczy, wabiącym czytelnika do przeczytania artykułu do końca.

Najlepszym sposobem upewnienia się, że nagłówki artykułu przyciągnę uwagę czytelnika, jest lektura aktualnych gazet. O czym te gazety informują? Można z tej lektury zorientować się, że o ile pewne rzeczy są bardzo ważne dla jednej z gazet, to są one mniej lub zupełnie nieważne, dla innej. Co w takim wypadku powinniśmy zrobić? Po prostu zmieniamy nagłówki, aby dopasować je do wymagań każdej gazety, do której wysyłasz swój artykuł. Będzie to wymagało trochę pracy i badań poznawczych, aby znaleźć właściwą formułę, ale można ten cel osiągnąć.

Komunikaty prasowe wymagają odpowiedzi na podstawowe pytania takie, jak: kto, co, dlaczego, kiedy i gdzie. Mówi się również, że korzystanie ze statystyki dla potwierdzenia własnego punktu widzenia, jest również jednym z elementów przyciągania uwagi czytelnika. Jeżeli twój nagłówek zawiera coś, co ma związek z pieniędzmi, zdrowiem lub seksem, to istnieje większa szansa, że zostanie on przeczytany. Faktem jest, że powinieneś popracować nad swoim nagłówkiem i pokazać go innym osobom, aby zaobserwować ich reakcję, zanim prześlesz taki artykuł do wydawcy.

Powinieneś również sporządzić listę mediów i kontaktów informacyjnych z dziennikarzami. Powinieneś także dbać o to, aby taka lista była zawsze aktualna, ponieważ ludzie w tym biznesie mają tendencje do częstego zmieniania stanowisk. Komunikat prasowy może być wykorzystany do czegoś więcej, niż tylko do pewnego rodzaju ogłoszenia. Możesz przekazać czytelnikom informacje o nowym produkcie, nowym pracowniku, nagrodzie lub czymkolwiek innym, co zasługuje na miano newsa prasowego. Niezależnie od tego, jakie wydarzenie będziesz opisywał, aby się z nim podzielić ze światem, nigdy nie przesadzaj i dobrze go przygotuj.

Bette Daoust



www.hotelinfo24.pl