Cushman & Wakefield: Pozytywna ocena polskiego rynku hoteli

2012-02-27, 18:18:41

Najnowszy raport „Marketbeat Polska – Wiosna 2012”, przygotowany przez firmę doradczą Cushman & Wakefield w pozytywnym świetle przedstawia rynek nieruchomości komercyjnych, w tym rynek hotelowy w Polsce w 2011 roku. 

Rynek rozwija się dynamicznie, pomimo krótkiego impasu, który był widoczny pod koniec trzeciego kwartału 2011 roku. Sukcesywny wzrost liczby transakcji na rynku inwestycji w nieruchomości komercyjne świadczy, że nasz kraj wciąż jest jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc do lokowania kapitału” – powiedział Wojciech Pisz, dyrektor Grupy Rynków Kapitałowych firmy Cushman & Wakefield.

Polska baza hotelowa to obecnie 2.106 skategoryzowanych hoteli, dysponujących ok. 201.360 miejscami noclegowymi w ok. 102.054 pokojach. W stosunku do roku 2010 liczba wszystkich pokoi i miejsc noclegowych wzrosła o ok. 6,5%. Przeważają obiekty trzygwiazdkowe i dwugwiazdkowe. Na 10.000 mieszkańców przypada ok. 26,7 pokoju oraz 52,7 miejsca noclegowego, co oznacza nieznaczny wzrost w stosunku do zeszłego roku, ale nadal jest to najsłabszy wynik w Unii Europejskiej. Hotele, których otwarcie jest planowane na 2012 r., to przede wszystkim obiekty trzy- i czterogwiazdkowe w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Z hoteli wyższych kategorii, które rozpoczną działalność w 2012 r. pod uznaną marką, warto wymienić 130-pokojowy hotel Holiday Inn w Łodzi oraz 8 hoteli Best Western zlokalizowanych w różnych regionach kraju.

W 2011 r. na rynku hotelowym w Polsce utrzymała się dobra koniunktura. Prezydencja Polski w EU w drugiej połowie roku miała pozytywny wpływ na rozwój rynku – wzrosły zarówno średnie ceny (ADR) za pokój, jak i obłożenie hoteli. Zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej stanowią dodatkowy czynnik pobudzający rozwój rynku. Korzyści płynące z organizacji Euro 2012 nie ograniczają się do efektów krótkoterminowych i wiążą się ze wzrostem liczby zagranicznych turystów także w dłuższej perspektywie. Pozytywnym zjawiskiem jest wzrost liczby hoteli działających w Polsce pod uznanymi markami międzynarodowych operatorów. Cechą charakterystyczną polskiego rynku pozostaje relacja ceny do jakości jako decydujące kryterium wyboru hotelu” - Dorota Malinowska, konsultant ds. nieruchomości hotelowych, Cushman & Wakefield.

Źródło: Cushman & Wakefield – 27.02.2012



www.hotelinfo24.pl