Malezja, Turcja i Nigeria na celowniku globalnych marek hotelowych

2012-05-07, 06:57:36

W ciągu ostatnich kilku lat Marriott, Starwood, Hilton, Carlson i inni zachodni giganci hotelowi intensywnie rozwijali się na rynkach wschodzących takich jak Brazylia, Rosja, Indie i Chiny w poszukiwaniu wysoce efektywnych lokalizacji rozwojowych.

W 2012 roku, Jones Lang LaSalle Hotels przewiduje start następnego etapu wyścigu, który rozegra się między najważniejszymi graczami przemysłu hotelowego w nadziei pozyskania największego udziału na rynkach takich krajów, jak: Indonezja, Malezja, Nigeria, Turcja i Wietnam.

Są gotowi do ekspansji nie tylko dlatego, że zachodnie marki mają niewiele, jeśli w ogóle, jakichkolwiek lokalizacji w tych krajach – ale dlatego, że większość hoteli w tych krajach posiada status niezależnych, według nowej analizy wykonanej przez firmę Jones Lang LaSalle Hotels.

W USA na 1000 mieszkańców przypada około 11 markowych hoteli, w porównaniu z jednym w Malezji - i poniżej jednego w Turcji, Indonezji, Wietnamie i Nigerii.

Obecne fakty dowodzą, że w krajach tych postępuje systematyczny rozwój. Starwood, na przykład, otworzył na początku tego roku hotel Le Meridien w Stambule. Kraje te wydają się być atrakcyjne, ponieważ ich gospodarki rozwijają się, posiadają wzmacniające się krajowe bazy korporacyjne i brakuje im hoteli – wynika z analizy.

Rozwój sieci hotelowych w tych krajach, będzie jednak prawdopodobnie wymagał od dużych marek dostosowania i ulepszenia swoich strategii – do formuły, która zazwyczaj uzależniona jest od innej strony finansującej budowanie ich fizycznej struktury, mówi Jalil Mekouar, dyrektor operacyjny Jones Lang LaSalle Hotels na Amerykę. ##

"W wielu z tych krajów wciąż jest oczekiwanie, że marki będą inwestowały w nowe projekty hotelowe," mówi Mekouar. "Co więcej, istnieje tam określona liczba niezależnych firm zarządzających, zdolnych do spełnienia wymaganych standardów znanych marek, poprzez umowy franczyzowe."

Nawiasem mówiąc USA i Europa Zachodnia, legitymują się najwyższym nasyceniem hoteli zrzeszonych w światowych markach -  stanowiących prawie 70% wszystkich obiektów hotelowych - według analizy JLLH.



www.hotelinfo24.pl