Nigdy nie jest za późno na zastanowienie się nad PR

2008-06-14, 15:10:41

Public relations to najbardziej efektywna pod względem kosztowym metoda promocji twojego produktu, ustanawianie wiarygodności  osoby trzeciej i ekspozycja twojej nazwy na szerszym forum publicznym. Najlepsze w tym jest to, że metoda ta pociąga za sobą minimalne koszty w porównaniu do osiąganych rezultatów.

Jeżeli jesteś właścicielem hotelu lub managerem rozpoczynającym właśnie szacowanie twoich specyficznych potrzeb marketingowych, budującym wstępny plan i strategię, to w jakim stopniu zwracasz uwagę na twoje public relations?

Nigdy nie jest zbyt wcześnie, aby zacząć myśleć kategoriami PR i wykreować cały ten rozgłos. Uruchamianie wysiłków związanych z silnymi przedwstępnymi public relations w twojej społeczności pomoże w zwiększeniu zauważalności twojej firmy w czasie, kiedy jest to najbardziej potrzebne. Oznacza to włączenie się w życie publiczne, stworzenie relacji biznesowych i zaangażowanie w działalności.

Oto kilka przykładów na rozpoczęcie działania:

  • Przeprowadź swoje badania. Czytaj lokalne gazety, słuchaj lokalnych wiadomości i zaznajom się z tym, kim są wpływowi lokalni gracze.
  • Włącz się w działalność. Zostań członkiem lokalnych grup i grup usługowych jak Izba Handlowa, Lion's Club lub Hadassah.
  • Poproś jedną z takich organizacji, aby zarezerwowała dla ciebie wykład. Omów powód otwarcia przez ciebie hotelu w tej szczególnej lokalizacji, w jaki sposób wpłynie to na rozwój lokalnej gospodarki, a następnie zaproś przedstawicieli lokalnych mediów, aby rozpowszechniły twój wykład w mediach.
  • Zaznajom się z lokalnym biurem konferencyjnym – Convention & Visitors Bureau (CVB) oraz ze sposobem jego działania. Większość biur CVB lub Izb Handlowych oferuje nieocenione możliwości partnerskie i pomoc w organizacji specjalnych promocji.
  • Wypromuj się! Zaproś wydawcę lokalnej gazety na lunch oraz lokalnych dziennikarzy na osobistą wizytę w twoim obiekcie
  • Zakładaj alianse. Zapoznaj się z okolicznym biznesem i zacznij rozważać kreatywne sposoby na zawiązanie z nimi partnerstwa i wspólne robienie biznesu, np. zaproś przedstawicieli sąsiednich firm do hotelu, w powiązaniu z lokalnymi imprezami, nawiąż współpracę ze szkołą lub organizacją charytatywną
  • Zgłoś się na ochotnika do wzięcia udziału w lokalnej audycji słownej. Podziel się informacjami dotyczącymi przemysłu hotelarskiego w ogólności i twojego hotelu w szczególności.

Docenianie wartości public relations wcześniej, nie tylko doprowadzi do uśmierzenia przedwstępnej nerwowości przed podjęciem działalności, ale z pewnością będzie owocowało w późniejszym okresie, kiedy nadejdzie czas rzeczywistego i efektywnego rozruchu i stosowania profesjonalnej i specyficznej taktyki public relations oraz strategii.

Działania te obejmują wszystko, od pisania niezbędnych komunikatów i skróconych materiałów dla prasy, do budowania listy gości i zaplanowania wielkich imprez związanych z otwarciem obiektu, ceremonii z przecinaniem wstęg i współpracę z właściwymi mediami w celu przebicia się z własnym materiałem. Oczywiście następnie w grę wchodzi kreowanie promocji, familiaryzacja z prasą, itd.

Leora Lanz & Barbara Wiener



www.hotelinfo24.pl