Kampania rebrandingowa marek ibis i ibis budget

2012-05-15, 21:25:37

Kwiecień upłynął dla Grupy Hotelowej Orbis pod hasłami kampanii promocyjnej dla marek hoteli, które przeszły rebranding. Działania reklamowe obejmowały takie kanały komunikacji jak outdoor, online i social media. Akcje zostały zrealizowane za pomocą nowoczesnych narzędzi komunikacji; np. popularnego ostatnio spontanicznego zgromadzenia typu Flash Mob i coraz chętniej wykorzystywanych kodów QR.

Hotele dla każdego
Grupa Hotelowa Orbis wprowadziła światową strategię działań. W tym celu została stworzona nowa architektura marek hoteli ekonomicznych. Zgodnie z tymi założeniami, ibis stał się marką dominującą – „mega brand”. W poniedziałek, 2-ego kwietnia oficjalnie rozpoczęła się kampania promocyjna marek ibis i ibis budget. Działania w obrębie akcji miały na celu rozpowszechnienie idei rodziny hoteli ibis oraz poinformowanie odbiorców o otwarciach 5 nowych obiektów, w Warszawie, Krakowie oraz w Kownie na Litwie. Chcąc odpowiednio dotrzeć z tym przekazem do grupy docelowej, twórcy kampanii zdecydowali się na szerokie wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych z pogranicza outdooru, online i social media oraz public relations. ##

Ibisy utulą Cię do snu
Kampania outdoor-owa obejmowała reklamy w pociągach Intercity na głównych trasach turystycznych w postaci naklejek na zagłówkach i oknach. Uwadze podróżujących nie mogło również umknąć dziesięć ogromnych flag zawieszonych pod sufitem warszawskiego Dworca Centralnego zapraszających do hoteli ibis. W Kownie na Litwie oraz na głównej stacji autobusowej w Krakowie pojawiły się ogromne podświetlane billboardy. Krakowscy turyści mieli także okazję zapoznać się z markami hoteli w trakcie przejazdu taksówkami, w których umieszczone były broszury informacyjne. Korzystający z transportu lotniczego mogli dowiedzieć się o markach ibis z plakatów zamieszczonych na wózkach bagażowych warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina.

Połączenie online i offline
Grupa Hotelowa Orbis jako pierwsza w swojej branży w Polsce zdecydowała się na skorzystanie z najnowszych narzędzi przekazu promocyjnego. W poniedziałek, 2-ego kwietnia punktualnie o 12.00 w jednym z najbardziej uczęszczanych przez ludzi miejsc, na Dworcu Centralnym w Warszawie został zorganizowany pokaz Flash Mob, polegający na pozornie spontanicznym zbiorowisku tancerzy, muzyków i steperów. W tańcu brali udział także pracownicy hoteli.  Akcję zakończono odsłonięciem tzw. strefy relaksu spełniającej przez miesiąc rolę miejsca, gdzie podróżujący mogli odpocząć na wygodnych poduszkach, skorzystać z dostępu do Internetu poprzez WiFi oraz obejrzeć spoty reklamowe hoteli ibis. Chętni mieli także możliwość zarezerwowania pokoju w jednym z hoteli sieci Accor. Wystarczyło, że zeskanowali telefonem komórkowym kod QR znajdujący się na świecącym cubie, który automatycznie kierował na stronę www.accorhotels.com.

Lojalne ibisy
Kampania promocyjna obejmuje również bonusy punktowe w programie lojalnościowym hoteli Accor honorowanym na całym świecie – Le Club Accorhotels. Klienci, którzy przed 10 maja dokonali rezerwacji na pobyty między 20 kwietnia a 10 czerwca w nowych hotelach ibis w Krakowie i Kownie otrzymają potrójne punkty. Jeśli skorzystają z noclegu w terminie 14 maja – 30 czerwca w nowo otwartym hotelu ibis Warszawa Reduta otrzymają ich aż czterokrotnie więcej. Kampania w mediach obejmowała także artykuły w prasie branżowej oraz reklamy na popularnych portalach internetowych zachęcające do rezerwacji pobytu w hotelach marek ibis.

Źródło: Public Dialog - 15.05.2012


www.hotelinfo24.pl