Hotele business friendly: jak i gdzie zorganizować konferencje, szkolenia i wyjazdy integracyjne dla pracowników

2012-05-22, 22:04:00

Organizacja konferencji, spotkania biznesowego czy szkolenia dla pracowników na najwyższym poziomie może okazać się nie lada wyzwaniem. Przygotowanie wyjazdów biznesowych jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem, wymagającym umiejętności planowania, a także koordynowania wielu rozmaitych czynników. Wyjazd służbowy, bez względu na to jaki jest jego charakter, powinien cieszyć pracownika, zapewnić mu komfort i wygodę podczas pobytu. W Polsce coraz częściej można spotkać się z kompleksami hotelowymi typu „business friendly”, które od początku do końca zapewniają profesjonalną obsługę nie tylko grupom turystycznym, ale także gościom korporacyjnym.

Celem każdej konferencji czy spotkania biznesowego jest poszerzanie wiedzy uczestników w przyjemny i jednocześnie efektywny sposób. Organizację konferencji rozpoczyna się od szczegółowego opracowania projektu i ustalenia wysokości budżetu. Miejsce spotkania powinno zostać wybrane w taki sposób, aby zapewnić odpowiednie warunki oraz atmosferę sprzyjającą dyskusjom biznesowym, nawiązywaniu nowych kontaktów, poszerzaniu horyzontów, a po ciężkim dniu pracy, również wypoczynkowi. Jeśli jest to konferencja wyjazdowa, w pierwszej kolejności należy zadbać o zakwaterowanie i pełne wyżywienie uczestników wyjazdu. Pomoc w organizacji takiego przedsięwzięcia ze strony hotelu jest bardzo istotna, dlatego warto wybrać sprawdzone miejsce z odpowiednio przeszkolonym personelem. ##

Od dziesięciu lat w branży MICE czynnie działa Grupa Hotelowa Molo, która w swojej ofercie posiada dwa ośrodki do organizacji spotkań biznesowych: Centrum Konferencyjno-Rekreacyjne Molo w  Smardzewicach oraz Hotel Magellan*** w Bronisławowie.

- Oferujemy naszym gościom ponad 200 miejsc noclegowych, pięć komfortowo wyposażonych sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 357 m2 oraz pełną pomoc techniczną przy organizacji eventów. Dodatkowo dysponujemy 200-osobowym namiotem oraz miejscem na ognisko i grilla, monitorowanym parkingiem, boiskiem sportowy, dwuhektarowym terenem położonym w lesie tuż przy plaży - mówi Małgorzata Wuls, Kierownik Marketingu i Sprzedaży Centrum Konferencyjno-Rekreacyjnego MOLO. - Wszystkie sale w Centrum są klimatyzowane z dostępem do światła dziennego, wyposażone w ekran, flipchart, sprzęt audiowizualny, telefon, łącze internetowe (WiFi, LAN). Nad każdym szkoleniem czuwa obsługa techniczna, która zawsze służy fachową pomocą - dodaje. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, Grupa Hotelowa Molo organizuje także szkolenia z rozwoju osobowego - z zakresu zarządzania, przywództwa i rozwoju kadr menedżerskich, po których uczestnicy otrzymują certyfikaty. Uwieńczeniem wieloletniej współpracy z klientami korporacyjnymi jest wyróżnienie przyznane Centrum MOLO przez Kapitułę Konkursu „Dziesięć Naj” organizowanego przez Meeting Poland – Certyfikatu TOP TEN w kategorii obiekty incentive.

Odpowiednie zaplecze hotelu pozwala klientom biznesowym na bezstresową organizację szkolenia, konferencji czy imprezy firmowej. W obsłudze hotelowej typu „business friendly” chodzi bowiem o to, aby po stronie klienta leżało jak najmniej spraw organizacyjnych, aby mógł skupić się na pracy, a nie kwestiach technicznych. Kompleksy hotelowe coraz częściej zapewniają pełną pomoc dla firm w celu usprawnienia działań organizacyjnych i umożliwienia odpoczynku podczas wyjazdu biznesowego. Zwykle w ciągu dnia organizowane są spotkania firmowe, natomiast wieczorem pracownicy liczą na relaks i rozmaite atrakcje. Ośrodek szkoleniowy musi być zatem na tyle mobilny, aby nie tylko usprawnić działania podczas konferencji czy szkolenia, ale także zapewnić wygodę i komfort podczas całego pobytu.

Kompleksy hotelowe organizują nie tylko konferencje i szkolenia, ale także integracyjne wyjazdy dla pracowników, które mają na celu zapewnienie zespołowi dobrej zabawy i mnóstwa wrażeń. Ciekawymi atrakcjami dysponuje Hotel Magellan***, który oprócz pełnej obsługi konferencyjnej, zapewnia swoim gościom rozrywkę w specjalnie przygotowanym parku linowym oraz relaks w Spa&Wellness. Dodatkową atrakcją jest kompleks basenowy oraz miejsce na wieczorne ognisko. - Takie warunki sprzyjają nie tylko integracji, ale także gwarantują wypoczynek i motywację do działania dla pracowników firmy- mówi Paulina Kacperska, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Grupy Hotelowej MOLO.
- Naszym gościom oferujemy szeroki wachlarz usług i atrakcji do wyboru, tak aby wyjazd biznesowy był przyjemnością, a nie tylko obowiązkiem - mówi Małgorzata Renasik-Szymala, Dyrektor Grupy Hotelowej MOLO.

Osoby uczestniczące w wyjazdach służbowych powinny czuć się komfortowo, a zadaniem obsługi hotelowej jest umożliwienie tego zaproszonym gościom oraz klientowi. Obiekty Grupy Molo, dzięki swojemu położeniu, kompleksowej obsłudze konferencyjnej oraz dodatkowym atrakcjom wypoczynkowym są idealnymi miejscami do organizacji szkoleń, konferencji czy wyjazdów motywacyjnych. „Business friendly” to usługa, która jest wpisana we współczesną działalność kompleksów hotelowych. Klient biznesowy jest bowiem coraz bardziej wymagający, dlatego branża hotelarska musi być przygotowana na nowe wyzwania.



www.hotelinfo24.pl