Accor sprzedaje amerykańskie sieci Motel 6 i Studio 6

2012-05-27, 13:19:28

Francuski gigant hotelowy Accor poinformował, że sprzedał swoją sieć ekonomicznych hoteli w Stanach Zjednoczonych firmie podległej spółce Blackstone Real Estate Partners VII.

Transakcja opiewa na 1,9 mld USD i obejmuje zarówno Motel 6, jak i Studio 6 - łańcuch obiektów o przedłużonym pobycie, składające się łącznie na 1.102 hoteli dysponujących 107.347 pokojami, na terenie USA i Kanady.

"Jestem bardzo zadowolony z transakcji zawartej z Blackstone, która zapewnia przyszłość dla hoteli Motel 6 i jej zespołów pracowniczych w Ameryce Północnej, gdzie nadal będziemy obecni w segmencie luksusowych i ekskluzywnych hoteli wraz z markami Sofitel i Novotel", powiedział Denis Hennequin, prezes i dyrektor generalny firmy Accor.

"Transakcja ta zapewni Accorowi dodatkowe środki, które będą przeznaczone na rozwój olbrzymiego potencjału hotelowego w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej oraz w Europie, gdzie wiodąca obecność naszych marek jest jednym z kluczowych czynników decydujących o dalszym rozwoju naszej firmy."

Transakcja ta wzmacnia model ekonomiczny grupy i zgodna jest z ustaleniami Accora zmierzającymi do zmniejszenia kapitału zaangażowanego w Motel 6 i Studio 6, co ogłoszono już we wrześniu 2011 roku. ##

Transakcja wzmacnia również taktykę asset-light, czyli stopniowego zmniejszania liczby posiadanych na własność budynków hotelowych na rzecz prowadzenia działalności hotelowej w budynkach należących do zewnętrznych inwestorów

Jonathan Gray, szef wydziału nieruchomości w grupie Blackstone, powiedział: "Jesteśmy zadowoleni z możliwości nabycia sieci Motel 6 i oczekujemy na współpracę z jej pracownikami i franczyzobiorcami."


Źródło: Accor Group



www.hotelinfo24.pl