Czołowe grupy i marki hotelowe na świecie w 2012

2012-05-30, 13:55:25

Jeśli nie nastąpią istotne zmiany wśród wiodących grup hotelowych na świecie, to znaczący wzrost podaży firmy Hilton Worldwide pozwoli jej deptać po piętach liderowi rankingu grupie InterContinental Hotels, a ponadto zdobyć wyraźną przewagę nad trzecią na liście grupą Marriott International. Marriott wykazując się jednak stabilnym i stałym wzrostem wśród czołowych pięciu przedsiębiorstw, wyprzedził Wyndham Hotel Group. Ta franczyzowa grupa silnie posadowiona na rynku amerykańskim nie nadąża za poziomem rozwoju prezentowanym przez swoich konkurentów na nowych, wschodzących rynkach.

Tabela 1. Grupy hotelowe (Kliknij w tabelę, aby powiększyć)

Grupa Accor charakteryzująca się wskaźnikiem rozwoju dwukrotnie wyższym od liderów rankingu, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Południowej, umacnia swoją pozycję i stopniowo zmniejsza różnicę dzielącą ją od czwartego miejsca. ##

Wydarzeniem godnym odnotowania w roku 2012 było przebojowe wejście do czołówki grup hotelowych chińskiej Home Inns, która dosłownie podwoiła swoją wielkość przejmując krajowego konkurenta Motel 168. Zastąpiła w związku z tym grupę Carlson Rezidor na 9 pozycji i wypchnęła z pierwszej dziesiątki Hyatt Hotels

Klasyfikacja dwudziestu najlepszych marek na świecie nie ujawniła żadnych spektakularnych zmian. Warto tylko zauważyć wzrost zanotowany na koncie Hilton Hotels i spadek Comfort Inn.



Tabela 2. Największe marki
(Kliknij w tabelę, aby powiększyć)

Holiday Inn kończy restrukturyzację swojej sieci wokół koncepcji New Generation, która zobowiązywała dostosowanie obiektów do nowych standardów do końca 2011 roku albo opuszczenie sieci. Best Western nadal dominuje w klasyfikacji, jednak dokonał przegrupowań obiektów pomiędzy markami Best Western, Best Western Premier i Best Western Plus.

Na dogodnej pozycji, w Klubie 20 marek, usadowił się Home Inns. Wraz z ciągłym rozwojem swoich marek, zwłaszcza Ibis i Mercure, swoją pozycję umacnia Accor, a nawet sprawił iż w klasyfikacji Mercure awansował o jedną pozycję.

Wzrost wielkości wiodących światowych grup i ich głównych marek, utrzymywał się w 2011 roku na skromnym poziomie i opierał się w dużej mierze na rozwoju franczyzy. Inwestorzy mieli trudności ze znajdowaniem odpowiedniego finansowania w krajach Zachodu i tylko przez rozwój branży hotelarskiej na wschodzących rynkach sprawił, iż można było utrzymać dynamikę wzrostu" zauważa Georges Panayotis, prezes Grupy MKG.



www.hotelinfo24.pl