Rewolucja na polach golfowych

2012-05-30, 22:04:54

Setki wymagających gości, konieczność zapewnienia wysokiej jakości obsługi oraz dbałości o przygotowanie pola, sprawne zarządzanie hotelem i obiektem gastronomicznym – to tylko kilka wyzwań, jakim na co dzień muszą sprostać managerowie klubów golfowych. Teraz w ogromie pracy pomagać im będą nowoczesne technologie. Firma LSI Software opracowała pierwsze w Polsce oprogramowanie całościowo wspierające zarządzanie polem golfowym, które zostało właśnie wdrożone w Golf Club Binowo Park.

Wymagające hobby
Gra w golfa jest elitarnym, a co za tym idzie kosztownym sportem. Dlatego też gracze oczekują wysokich standardów obsługi. Aby im sprostać, zarządcy pól golfowych szukają jak najlepszych rozwiązań. Pomimo, że tradycje tego sportu sięgają XV wieku, w Polsce popularny jest zaledwie od mniej więcej ćwierćwiecza. To sprawia, że obiekty, w których można go uprawiać, dopiero się rozwijają i większość z nich nie jest na tak wysokim poziomie jak na Zachodzie. - Miłośnicy gry w golfa są często osobami bardzo aktywnymi zawodowo, dość zajętymi, a przy okazji wymagającymi. Sam jestem pasjonatem tego sportu i wiem, że dojazd do pola golfowego nierzadko wiąże się z pokonaniem dużego dystansu, a rozegranie  partii jest czasochłonne. Dlatego gracze oczekują dobrej organizacji pracy obiektu, która skróci wszystkie formalności związane z aktywnym uprawianiem tego sportu i zapewni im odpowiednią obsługę – mówi Grzegorz Siewiera, prezes LSI Software. ##

Nowoczesne rozwiązania
W Polsce mamy już szanse na korzystanie z ośrodków, które poziomem dorównują tym zza granicy. Klub golfowy w Binowie pod Szczecinem postanowił unowocześnić swój obiekt na miarę zachodnich standardów i jako pierwszy tego typu obiekt w Polsce wdrożył oprogramowanie wspierające zarządzanie nim. Program stworzony przez LSI Software wspiera personel w kompleksowej obsłudze klienta, poprzez zbieranie danych dotyczących rezerwacji, wykorzystania zasobów czy kalendarza wydarzeń. Dzięki temu zarządzanie kartami członkowskimi jest dużo łatwiejsze, a klient może liczyć na rzetelną ofertę i bardziej indywidualne podejście. - Jako gracz wiem, czego oczekują goście klubów golfowych i jak wygląda funkcjonowanie takich obiektów. Starałem się więc, aby system, który przygotowaliśmy, sprawdzał się w praktyce – tłumaczy Grzegorz Siewiera, LSI Software.

Odpowiednia obsługa klubu golfowego możliwa jest tylko dzięki właściwej organizacji i dobrze rozbudowanej sieci dokumentacji. Jest to nie lada sztuka, ponieważ tego typu obiekty obejmują często restauracje, a nawet hotele. Dlatego ważne jest, aby cyfrowe wsparcie zarządzania było kompleksowe i usprawniało działanie wszystkich części składowych obiektu.

- Oprogramowanie dedykowane klubom golfowym ma za zadanie kompleksowo wspierać zarządzanie całością rozbudowanego obiektu. Wymaga to, aby program wspierał zarówno kierowanie gastronomią, ośrodkiem wypoczynkowym, marketingiem, jak i samym polem golfowym. Dzięki temu możliwy jest lepszy przepływ danych, który wspomaga obsługę gości, ułatwia planowanie działań i umożliwia szybkie reagowanie na potencjalne problemy. System ma także usprawniać organizację oraz planowanie imprez zamkniętych, bankietów czy konferencji, począwszy od sporządzenia oferty i kalkulacji, poprzez rezerwację niezbędnych zasobów, a na obsłudze wydarzenia i fakturowaniu kończąc  - mówi Grzegorz Siewiera, prezes firmy LSI Software.

Wdrożenie systemów informatycznych jest coraz częściej stosowane w obiektach sportowych. Teraz przyszła kolei na kluby golfowe. Prekursorem na tym polu został klub golfowy w Binowie, uważany za najlepiej zarządzany obiekt tego typu w Polsce. Miłośników gry w golfa przybywa – prawdopodobnie w jego ślady pójdą też kolejne obiekty w naszym kraju.  



www.hotelinfo24.pl