Product placement znajduje drogę do najwyższej klasy hoteli

2008-07-26, 15:52:50

Obecnie pojawia się w zajeździe, w twojej okolicy: proces umiejscawiania produktu (product placement). Marki, takie jak Sony i Restoration Hardware wynegocjowały umowy, które zagwarantują wyposażenie najlepszych hoteli, właśnie w ich produkty. To podejście mało zaawansowane technologicznie, nie tylko pozwala hotelowym gościom wypróbowanie ich nowych produktów, jak np. Sony Play Station 3, mogą je oni także kupić, i to często z rabatem.

„Całkiem często wspólnie z hotelami mamy do czynienia z tą samą populacją klientów, tak więc jesteśmy w stanie dokonywać wspólnych interesów i tworzyć wspólny rynek, który jest bardziej wartościowy, niż samo sprzedawanie produktów” powiedziała Claire Eeles, dyrektor naczelna jednostki handlowej firmy Restoration Hardware w Corte Madera w Kalifornii.

Na przykład, kiedy hotel-kasyno Luxor w Las Vegas przystępuje do renowacji wartej $ 300 mln $, to Restoration Hardware zaprojektuje i dostarczy jego wyposażenie. 'Namiociki' reklamowe na stolikach restauracyjnych i przesyłanie komunikatów w hotelowej sieci telewizyjnej uświadomią gościom, że te produkty będą dostępne ze zniżką, wyłącznie dla gości Luxora.

Sony będzie elektronicznym dostawcą wyposażenia dla Borgata Hotel Casino & Spa w Atlantic City w stanie New Jersey i dla Seminole Hard Rock Hotel & Casino w Tampa, na Florydzie.

Tamtejsi goście mogą wypróbować takie urządzenia firmy Sony, jak konsole do gier Play Station 3, telewizję wysokiej rozdzielczości HDTV i muzykę z oddziału BMG wytwórni płytowej Sony. Apartamenty Sony Suites są również zaangażowane w prace dla gości z wyższej sfery, a powszechnie dostępne obszary mogą być przekształcone w towarową ekspozycję produktów dostępnych z 10-20 % zniżką dla hotelowych gości.

Realizacja transakcji może być dokonana drogą internetową za pośrednictwem katalogu i umieszczonych w nim specjalnych kodów promocyjnych, które dostarczane są gościom, albo mogą oni przedstawić te kody lub kupony w sklepie, gdzie dokonują zakupu. „Borgata staje się rozszerzeniem firmy, z którą współpracujemy i dlatego jesteśmy do tego tak emocjonalnie nastawieni” powiedział Larry Mullin, prezes firmy i jej dyrektor operacyjny.

Kontrakty te wykraczają daleko poza dokonywanie zakupów towarów w najlepszym gatunku dla mini barów, powiedział Eric Simon, Dyrektor Naczelny, Brand Interaction Group z Summit w stanie New Jersey, która był pośrednikiem w zawieraniu umów. „Masz możliwość wypróbowania i zakupu produktu, ze zniżką, która została zaproponowana tylko tobie, poprzez twoje stosunki i relacje z hotelem” powiedział Simon.  BIG jest firmą komunikacji marketingowej, która stworzyła metodę dla marek, dla zbudowania istotnej platformy zwrotu z inwestycji w tych środowiskach, i wyznacza dla marek drogę do zainicjowania inicjatyw sprzedażowych i marketingowych pod szyldem jednego wspólnego programu.

Handlowcy mogą także płacić za dostęp do hotelowej bazy danych gości wielokrotnie korzystających z ich usług w celu podjęcia przedsięwzięć w zakresie marketingu bezpośredniego.

Mike Beirne



www.hotelinfo24.pl