Hilton wypłaci swoim pracownikom w Los Angeles 2,5 miliona dolarów

2012-06-14, 11:24:00

Hilton Hotel w Los Angeles zgodził się zapłacić swoim pracownikom domagającym się w sądzie wypłaty wstrzymanych wynagrodzeń, rekompensaty finansowej za pracę w godzinach nadliczbowych,  nie respektowania przerw na spożywanie posiłków i odpoczynek, kwoty 2,5 milionów dolarów w ramach ugody sądowej, dla około 1.200 pracowników, poinformował przedstawiciel lokalnych związków zawodowych.

Pozew, złożony w 2008 roku, obejmuje wszystkich pracowników zatrudnionych na stawkę godzinową, którzy pracowali w hotelu przy 5711 W. Century Blvd., od 2004 do 2011 roku. Dysponując ponad 1230 pokojami, Hilton Los Angeles Airport jest jednym z największych hoteli w Los Angeles.

"Przez lata, czuliśmy się jak maszyny, znajdujące się tutaj tylko po to, aby zgarniać coraz więcej pieniędzy dla właścicieli Hilton LAX", powiedział Juan Banales, kucharz zatrudniony w hotelu od prawie 20 lat. "Ta ugoda jest wielkim zwycięstwem. Zwyciężyliśmy i zyskaliśmy szacunek.” Banales otrzyma rekompensatę w wysokości 3,800 dolarów. ##

Zarzuty w sprawie dotyczyły również tego, iż hotel rzekomo nie płacił pracownikom za czas poświęcany na przygotowanie do pracy oraz przebierania się i pozostawiania odzieży roboczej w hotelu. Pracownicy twierdzili również, że byli zmuszani do potwierdzania, że korzystali z przerw niezależnie od tego, czy mieli taką możliwość, czy nie.

Od czasu złożenia pozwu, setki pracowników hoteli w mieście i jego okolicach zagwarantowało sobie prawo do przerw w pracy i negocjowania warunków wynagradzania oraz innych świadczeń", powiedział Tom Walsh, prezes organizacji związkowej, reprezentującej 20.000 pracowników branży hotelarskiej w południowej Kalifornii.



www.hotelinfo24.pl