7 Tricków Cenowych: Z ilu z nich możesz skorzystać?

2008-10-18, 14:58:59

Podczas gdy klienci poszukują dodatkowych wartości i najlepszej okazji przy kupnie pożądanych produktów, strategie cenowe winny być bardziej inteligentne niż kiedykolwiek w przeszłości. Zasadniczą sprawą jest posiadanie wiedzy na temat kosztów zaopatrzeniowych i konkurencyjnego ustalania cen, ale występuje jeszcze wiele „trików handlowych” pomagającym klientom w podjęciu decyzji zakupowej!

1.      Cenowe Pułapki: Kiedy jeden z twoich produktów ma dużo wyższą cenę od pozostałych, wskazuje ona na to, że ceny pozostałych, zwykłych artykułów mają dobre ceny. Półmisek na Owoce Morza może być wyceniony na 75 $, ale wszystkie inne produkty związane z owocami morza są wycenione w skali od 20 $ do 30 $. Talerzyki deserowe mogą być po 6,50 $, z wyjątkiem Słabości do Belgijskiej Czekolady, który kosztuje 11,50 $. Wino kosztuje pomiędzy 15 $ a 38 $, z wyjątkiem niewielkiej serii pewnej marki, której cena waha się pomiędzy 80 $ a100 $.

2.      Cenowy Prestiż: Wyższe ceny wskazują na to, że dany produkt charakteryzuje się lepszą jakością, szczególnie wtedy kiedy wsparty jest lepszymi talerzykami, bądź filiżankami, dobrym wzornictwem lub dodatkowym komfortem. Korzystaj z wysokiej jakości kartonowych filiżanek przy sprzedaży kawy na wynos, jeżeli życzysz sobie za nią drożej od innych. Prawdziwa jest również sytuacja odwrotna – jeżeli sprzedajesz koszyki z owocami morza po okazyjnej cenie, klienci zakładają, że zawartość tych koszyków jest mrożona, o niskiej jakości. Zazwyczaj zakładają coś najgorszego, kiedy sprzedajesz dobry produkt, zbyt tanio.

3.      Cenowe Nakazy: Konsumenci są otwarci na komunikaty do nich kierowane, dotyczące ilości zakupowanego produktu! KFC każe ci kupić 12 skrzydełek z kurczaka za 7,90 $. Sklepy monopolowe sugerują zakup dwóch butelek szkockiej whisky za 40 $, a 2 kremowe drinki alkoholowe za 2 $.

4.      Cenowa Dezorientacja: Większość ludzi potrafi łatwo zorientować się w jednostkowej cenie 5 Chińskich Naleśników za 5 $. Niewielu jednak potrafi poradzić sobie z 7 naleśnikami za 5,80 $ lub 9 Cebulowymi Pierścieniami za 6,70 $, albo 7 noclegami za 545 $. Czasami niewielka dezorientacja może działać na twoją korzyść.

5.      Cenowe Dziewiątki i Zera: Wiele osób kojarzy cyfrę 9 z niższym kosztem, a zero z jakością. Pojemnik z makaronem z owocami morza może kosztować 9,00 $, a wspaniały stek 30 $ - obie ceny wysyłają komunikat. Najlepszy apartament z widokiem na ocean kosztuje 800 $ za weekend. Czasami chcesz sprzedawać wartość, a czasami podkreślić jakość.

6.      Cenowe Raty: W czasie późno-wieczornego przekazu telewizyjnego zestaw do ćwiczeń gimnastycznych Ab Cruncher był sprzedawany w 4 łatwych ratach, po 29,95 $ jedna. Jeżeli masz do czynienia z produktami, których cena jednostkowa jest wysoka, takimi jak imprezy okolicznościowe lub wesela, zastosowanie sprzedaży ratalnej jest jak najbardziej uzasadnione i umieszczenie ich w swojej ofercie będzie ważną opcją przy sprzedaży takiego produktu. Zauważ, że telewizyjna oferta zaledwie wspomniała o całkowitej cenie – ponieważ, to raty stanowią właściwą cenę.

7.      Cenowe Pakiety: Takie, jak noże do steków sprzedawane łącznie z prestiżowym zestawem kuchennych naczyń! Dla twojej sześcioosobowej grupy rezerwującej kolację dołączamy bezpłatną butelkę wina i deserowy talerzyk lodów. Za zamówienie pełnej imprezy urodzinowej, dołączamy bezpłatny wstęp do klubu nocnego (co normalnie kosztuje 12 $ od osoby), tort urodzinowy (o wartości 45 $) i 10 samochodowych miejsc parkingowych. Aby dodać ofercie więcej wiarygodności, te dodatkowe produkty powinny być również umieszczone osobno i osobno wycenione, nawet jeżeli rzadko są sprzedawane w ten sposób. Uzdolnieni organizatorzy imprez są mistrzami w sprzedaży wiązanej – sprawdź to w sieci.

Źródło: Profitable Hospitality



www.hotelinfo24.pl