Powszechnie stosowane marketingowe chwyty przyciągające hotelowych gości

2012-08-12, 13:42:33

Obniżki stawek hotelowych za pokoje, bezpłatny dostęp do Internetu oraz inne udogodnienia znalazły się wśród najbardziej powszechnie stosowanych metod marketingowych zmierzających do przyciągnięcia większej liczby hotelowych gości.

Badanie ponad 25.000 właścicieli i dyrektorów hoteli w Ameryce Północnej przez turystyczną stronę internetową TripAdvisor ujawniło, że obniżki cen na pokoje oferowane były przez 58 procent objętych badaniem hoteli w USA. W Meksyku było to 63 %, a w Kanadzie 53 %.

"Wydaje się, że rozpatrując badanie w ujęciu regionalnym, przemysł ma tendencję do korzystania z tych samych metod przyciągania turystów", powiedział Kevin Carter, rzecznik serwisu. ##

Następną najpopularniejszą metodą wabienia gości były "specjalne udogodnienia", jak to ujęto w badaniu, wymieniając dla przykładu dostęp do darmowego bezprzewodowego Internetu. W USA 44% hoteli oferowało gościom różnego rodzaju bezkosztowe udogodnienia.

Być może najbardziej atrakcyjną promocją dla turystów są bezpłatne noclegi – które w USA oferowało tylko 14% hoteli, choć w Kanadzie było to 34%. Inne zachęty oferowane przez amerykańskie hotele obejmowały: darmowy parking (31%) i bezpłatne gazety (20%).



www.hotelinfo24.pl