Accor zniesie opłaty za Internet w 500 hotelach

2012-09-11, 14:14:48

Francuska firma, która jest właścicielem łańcuchów hotelowych Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel, wydała takie oświadczenie po tym, jak przeprowadzone stosowne badanie wykazało, że dostępność bezpłatnego wifi było kluczowym czynnikiem przy wyborze hotelu dla większości turystów

Pomimo rosnącej dostępności bezpłatnego wifi w pubach, kawiarniach, a nawet oddziałach McDonaldsa i Starbucksa, hotelarze w dalszym ciągu niechętnie oferują tego rodzaju usługi, ale decyzja Accora może zachęcić inne firmy do naśladownictwa.

Badanie przeprowadzone wcześniej w tym roku przez Telegraph Travel wykazało, że około dwóch trzecich hoteli na całym świecie nadal pobiera od gości opłaty za dostęp do wifi, ze stawkami nawet tak wysokimi, jak 8,5 funta za godzinę.

Luksusowe hotele w Londynie okazały się najbardziej pazerne na te opłaty życząc sobie 20 funtów za 24 godzinny dostęp do wifi. Prym wiodą tu Dorchester, Grosvenor House i grupa Firmdale - która posiada sześć eleganckich hoteli w Londynie, w tym Haymarket i Number Sixteen. Łańcuchy ekonomiczne, takie jak Holiday Inn również obciążały gości takimi opłatami, w wysokości do 15 funtów za dzień w Wielkiej Brytanii, i do 20 funtów za dzień w Europie, a Accor pobierał 3,85 funta za godzinę w różnych swoich obiektach. ##

W kolejnej ankiecie mniej niż dwa procent czytelników Telegraph Travel, stwierdziło, że hotelowe opłaty za wifi były "uczciwe", a wysokie opłaty stosowane przez hotele postrzegane były jako spekulacja. Dostawca usług internetowych TalkTalk szacuje, że koszt dostarczania szerokopasmowego Internetu dla hotelowych gości kształtuje się w przedziale od 10 funtów miesięcznie dla małego obiektu do 300 funtów miesięcznie dla 100-pokojowego hotelu, lub 700 funtów miesięcznie dla większego, 300-pokojowego obiektu. Dlatego też na przykład, w 195-pokojowym Dorchester, , gdzie ceny pokoi zaczynają się od około 300 funtów za noc, miesięczny koszt zapewnienia bezprzewodowego dostępu do Internetu w całym hotelu może być pokryty przez dwie rezerwacje.

Decyzja Accora została podjęta po badaniach przeprowadzonych przez stronę Hotels.com, które wykazały, że 38 procent turystów nie zarezerwuje hotelu, w którym nie ma bezpłatnego dostępu do bezprzewodowego Internetu.



www.hotelinfo24.pl