Co musi zrobić Rosja, aby wykorzystać swój potencjał hotelowy

2012-10-07, 11:11:16

Istnieje ogromny potencjał rozwojowy hoteli w Rosji, ale ten potencjał jest nadal hamowany przez biurokrację i gąszcz przepisów, które nie sprzyjają jego wykorzystaniu. Był to kluczowy wynik dyskusji przy rosyjskim okrągłym stoliku, jaka odbyła się w czasie drugiej dorocznej konferencji Hotel Investment Conference, w Londynie we wrześniu bieżącego roku. Panel poprowadził Michael O'Hare, dyrektor zarządzający Horwath HTL Rosja. któremu towarzyszył Patrick Fitzgibbon, wiceprezes ds. rozwoju w Hilton Worldwide (dla Europy i Afryki) oraz Arlid Hovland, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w Rezidor Hotel Group.

Na sesji poruszono kilka tematów, kluczowych dla obecnej sytuacji inwestycyjnej. Trzej eksperci wyrazili swój pogląd na temat aktualnej sytuacji w tym obszarze i wskazywali na to, co należy zrobić, aby ją poprawić. Sytuację w Rosji porównano do innego atrakcyjnego obszaru inwestycyjnego, jakim jest Turcja. Analizie porównawczej poddano praktyki biznesowe i łatwość realizacji konkretnych działań biznesowych na terenie obu krajów. Oprócz wyzwań stojących w relacjach biznesowych z młodym i stosunkowo biurokratycznym państwem, Rosja zmaga się z również negatywnym wizerunkiem miejsca, w którym trudno jest prowadzić działalność gospodarczą, a w konsekwencji trudniej przyciągnąć zagranicznych inwestorów. Jednak grupa wskazywała na olbrzymie tempo rozwoju na obszarach związanych z miejscem przyszłej Olimpiady w Soczi, jako przykład tego, co można osiągnąć w odpowiednich warunkach. ##

Michael O'Hare, powiedział: "panel uwypuklił wszystkie atrakcje i wszystkie frustracje związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w kraju takim jak Rosja. Faktem jest, że Rosja ma ogromny potencjał, dysponując ogromną liczbą rynków wtórnych i terytorialnych, których populacja znacznie przekracza 1 milion osób, a obecność hotelowych marek jest bardzo mała. Kilka międzynarodowych marek, w tym Hilton i Rezidor, realizuje cykle inwestycyjne na tych rynkach, ale Rosja musi zrobić dużo więcej, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. Oprócz problemów biurokratycznych z jakimi stykają się inwestorzy, pokonania wymagają także pewne ograniczenia turystyczne, jak na przykład problemy wynikające z konieczności posiadania wiz i brak umów o otwarciu przestrzeni powietrznej, które przyciągnęłyby większych przewoźników lotniczych. Jednakże rozwój infrastruktury na terenach okołoolimpijskich w Soczi, to bardzo wyraźnie wskazanie, co można osiągnąć przy pomocy odpowiednich warunków biznesowych."


www.hotelinfo24.pl