Plany Orbisu do 2009 roku

2006-10-03, 13:29:45

Spółki Grupy Orbis zmieniają logo. To część nowej strategii, której głównym autorem jest francuski Accor, branżowy inwestor w Orbisie, który ma 35,6% akcji hotelowej spółki. Nowe logo wprowadzi Orbis oraz spółki zależne Orbis Travel i Orbis Transport. Pierwsza z nich to biuro podróży, druga zajmuje się transportem autokarowym. Zmiany oznakowania biur, hoteli i autokarów Orbisu zajmą rok. Przedstawiona wiosną strategia rozwoju do 2009 roku zakłada, że firma będzie otwierać hotele niższej klasy marki Ibis i Etap. Zarabia się na nich lepiej niż na obiektach oznaczonych czterema albo pięcioma gwiazdkami. Wiosną jedynie 19 proc. hoteli Orbisu było obiektami klasy ekonomicznej. Do 2009 roku ma ich być 50 proc. Na nowe obiekty i remonty starych Orbis wyda 725 mln zł i zmniejszy zatrudnienie o blisko 500 osób. Wyniki trzeciego kwartału będą lepsze niż przed rokiem, kiedy grupa miała 44,5 mln zł zysku netto.

Źródło: Rzeczpospolita – 27.10.2005


www.hotelinfo24.pl