Ostatnie badania przeprowadzone przez Carlson Wagonlit Travel (CWT) pokazują, że zagubiony bagaż i brak dostępu do Internetu stanowią największe obszary stresu dla osób podróżujących służbowo.
Opierając się na odpowiedziach udzielonych przez 6000 turystów biznesowych z dziewięciu globalnych firm, CWT informuje, że istnieją trzy główne kategorie stresu: stracony czas, niespodzianki (nieprzewidziane zdarzenia takie jak utrata lub opóźnienia w dostarczaniu bagażu) i rutynowe okoliczności skutkujące niezdolnością do podtrzymywania codziennych nawyków.
Uczestników ankiety poproszono o sklasyfikowanie 33 czynników stresowych, które występują na różnych etapach podróży (od rezerwacji aż po samą podróż, pobyt w hotelu i sprawozdanie z wydatków), według poziomu generowanego stresu.
Okazało się, że biznesmeni byli najbardziej zestresowani z powodu straty czasu wynikającej z podróży, a najbardziej stresogennymi elementami była strata lub opóźnienia w dostarczeniu bagażu, słabe połączenia internetowe, strata czasu wynikająca z długodystansowych lotów i opóźnienia w trakcie ich trwania. ##
Badanie pokazuje również sposób, w jaki różne grupy biznesmenów, postrzegają stres w podróży: - stres zwiększa się z wiekiem i częstotliwością podróży. - wyższy poziom stresu występuje u kobiet niż u mężczyzn - gdy spotykają się z językiem, którego nie znają, biznesmeni z Ameryki Północnej wykazują wyższy poziom stresu niż osoby pochodzące z innych regionów. - kadra kierownicza zgłasza wyższe poziomy stresu niż biznesmeni zatrudnieni na innych poziomach organizacji.
Carlson Wagonlit Travel (CWT) jest światowym liderem specjalizującym się w zarządzaniu podróżami służbowymi i organizacją spotkań oraz wszelkiego rodzaju imprez. CWT świadczy usługi na rzecz firm, instytucji rządowych i organizacji pozarządowych o różnej wielkości, w ponad 150 krajach świata.
Źródło: Carlson Wagonlit Travel
|