Pierwsze miejsce dla naszych studentów w międzynarodowym konkursie

2006-10-03, 13:33:25

Szum morza z głośników i ściany zmieniające kolor - tak zdaniem studentów Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej im. Korfantego może w przyszłości wyglądać hotelowy pokój. Ich oryginalne pomysły doceniło międzynarodowe jury, które w Madrycie przyznało im pierwsze miejsce w konkursie na plan przebudowy hotelu.

Troje studentów GWSH wystartowało w konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Europejskich Szkół Hotelarskich - EURHODIP w Hiszpanii. Musieli przygotować biznesplan przebudowy dowolnego hotelu, a następnie wziąć udział w prezentacji. Wybrali katowicki Diament, w którym mieli praktykę.

- Jakość usług musi być dopasowana do potrzeb klienta, który powinien mieć możliwość wyboru koloru ścian w pokoju hotelowym, temperatury, wilgotności powietrza i dźwięku w głośnikach, np. ptasich treli, szumu morza lub ulubionych muzycznych hitów - tłumaczy Krzysztof Knapek, student piątego roku zarządzania.

W projekcie brała udział także dwójka studentów turystyki: Jolanta Więcek, studentka czwartego roku, i Michał Kusik z trzeciego roku.

Według koncepcji studentów zmianę koloru ściany w swoim pokoju klient mógłby zamówić w recepcji. - To nie jest żadne science fiction, hotele w Singapurze i Malezji już mają takie pokoje. Operowanie światłem i specjalna technologia stosowana przy produkcji farb umożliwiają spełnianie takich życzeń - przekonuje Kusik.

Ilona Mlejnek, szefowa recepcji w hotelu, i Iwona Buda, jego dyrektorka, nie kryły rozbawienia takim rozwiązaniem. - Na razie nasze ściany nie zmieniają kolorów na życzenie. Moglibyśmy ewentualnie zamówić ekipę malarzy i je przemalować. Ale taka usługa kosztuje - mówi Buda.

Dyrektorka chce zobaczyć prezentację przygotowaną przez studentów, bo nie ukrywa, że interesują ją propozycje nowoczesnego zarządzania hotelem oraz projekt adaptacji sąsiedniej kamienicy do celów konferencyjnych i biznesowych, nazwanych przez studentów 4C. - Czyli cztery centra: biznesowe (konferencje), miasta (promocja, informacja), rozrywki (basen) i edukacyjne (szkolenia) - dodaje Kusik.

Dostosowanie hotelu do wymogów biznesplanu kosztowałoby hotel 1,25 mln zł. Studenci przekonują, że część pieniędzy można pozyskać z funduszy unijnych. - Nasz projekt jest realny. Nie wzięliśmy tego z sufitu - dodają.

Jurorzy oceniające biznesplany z wszystkich krajów unijnych uznali pracę katowickich studentów za najlepszą. Statuetkę i dyplomy odebrali w hotelu Ritz w Madrycie. Szefostwo Diamentu nie chce na razie powiedzieć, czy propozycje studentów weźmie pod uwagę.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice – 17.11. 2005


www.hotelinfo24.pl