Opanowywanie sztuki sprzedaży internetowej poprzez zawartość hotelowej strony internetowej

2011-03-12, 12:15:01

Zawartość twojej własnej strony internetowej spełnia dwie oddzielne i szczególnie ważne funkcje. Pierwsza polega na przyciąganiu do twojej strony użytkowników sieci w procesie naturalnego wyszukiwania. Zadaniem drugiej natomiast jest wywołanie zainteresowania i skierowanie odwiedzających do strony rezerwacyjnej. Są to dwie przyczyny, dla których zawartość hotelowej strony internetowej musi być podstawowym celem projektu strony i dlaczego ta zawartość winna być odpowiednio ukształtowana i napisana, aby generować sprzedaż.

Chociaż wiele hoteli korzysta z wyszukiwarkowej reklamy pay-per-click (płać za kliknięcie) dla wsparcia i uzupełnienia ruchu na stronie, to reklama ta nie może zastąpić dobrego projektu. Projekt strony wspiera naturalne wyszukiwanie, a po drugie wspiera sprzedaż poprzez dokonywanie rezerwacji. Niektórzy pozbawieni skrupułów lub wiedzy projektanci stron, wykorzystują reklamę pay-per-click dla zrekompensowania źle zaplanowanej, wadliwie przystosowanej do wyszukiwania i dysfunkcjonalnej strony internetowej.

Rezultatem takiego złego projektu jest strata pieniędzy ponieważ misją funkcjonowania strony internetowej jest pozyskiwanie rezerwacji, a nie tylko przyciąganie do siebie użytkowników. Musisz mieć sprawnie działającą stronę.

Elementy naturalnego wyszukiwania

Dla wielu hotelarzy zaprojektowanie treści pod kątem wyszukiwania polega na prostym dobraniu właściwych słów kluczowych jako znaczników wyszukiwawczych strony (meta tagi). W rzeczywistości kilka głównych wyszukiwarek internetowych nie polega w ogóle na kluczowych meta tags. Bardziej wyrafinowane algorytmy wyszukiwarek odeszły od odczytywania meta tagów na rzecz analizowania zawartości strony (tekstu). Ich podstawowym celem jest zagwarantowanie „odpowiednich” rezultatów uzyskiwanych w trakcie wyszukiwania.

Odpowiedniość jest teraz magicznym eliksirem dla wyszukiwarek. Koncentrują się one na zawartości strony, aby udaremnić próby wykorzystywania „spamu wyszukiwarkowego”  stosowanego przez pozbawionych skrupułów projektantów stron internetowych i tzw. specjalistów w zakresie optymalizacji wyszukiwarek internetowych (SEO), którzy wykorzystują popularne, ale nie „odpowiednie” dla wyszukiwania kluczowe meta tagi, po to tylko, aby przekierować odwiedzających do strony, które nie jest przedmiotem zainteresowania i nie jest odpowiednim obiektem dla osoby wyszukującej.##

Nowe zasady pracy z wyszukiwarkami wymagają kombinacji łączeniowej lub inkorporacji słów kluczowych w tekście zawartym na samej stronie internetowej. Czyni to z rzeczywistego komponowania zawartości tekstowej twojej strony, najważniejszy pojedynczy element w trakcie jej projektowania. Tak, zawartość wciąż jest królem.

Strzeż się przed zbyt częstym wykorzystywaniem tych samych słów kluczowych, może to bowiem skutkować zastosowaniem przez wyszukiwarkę surowych środków penalizujących; zjawisko karane przez wyszukiwarkę nazywa się spammingiem. Stworzenie zawartości tekstowej nie jest jakąś skomplikowaną wiedzą, wymaga jednak doświadczenia i fachowości, aby zrobić to właściwie. Pamiętaj, że każda strona powinna być zaprojektowana, jak strona docelowa wyszukiwania.

Wiele z elementów składających się na wyszukiwanie naturalne, służy również sprzedaży rezerwacji.

Istotne elementy składające się na wyszukiwanie i sprzedaż

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja

Głównym elementem projektu niezbędnym do wyszukiwania i sprzedaży jest szczególne uwypuklenie lokalizacji hotelu. Proszę tego nie mylić z adresem hotelu. Lokalizacja jest dużo bardziej znaczącym elementem. Podróżni w pierwszej kolejności wybierają docelowe miejsce swojego wyjazdu. Wybierają hotele, które znajdują się w pobliżu miejsca, w którym chcą lub muszą się znaleźć. Dobry opis lokalizacyjny podkreśli usytuowanie hotelu w odniesieniu do głównych obiektów biznesowych, atrakcji turystycznych, miejsc organizujących imprezy i wystaw handlowych.

Pakietowanie i promocje

Każdy pragnie zrobić dobry interes, więc pakietowanie jest dobrym sposobem zagwarantowania postrzegania wysokiej jakości produktu i przyciągnięcia odwiedzających na twoją stronę internetową. Pakietowanie ukierunkowane na docelowe miejsce podróży również służy zarówno wyszukiwaniu, jak i sprzedaży z twojej strony. Ponieważ pakiety są na twojej stronie mocno wyeksponowane, umożliwi to twojemu administratorowi włączyć dodatkowe kluczowe słowa do wyszukiwarki. Jest to znakomity przyspieszacz strony.

Komentarze gości

Wsparcie strony pozytywnymi opiniami zawiera silny przekaz. Umieszczenie opinii gości bezpośrednio na twojej stronie dodaje jej prawdopodobieństwa i wiarygodności. Najlepszym narzędziem do tego przeznaczonym jest urządzenie ze strony TripAdvisor, które umożliwia pokazywanie recenzji o hotelu bezpośrednio na twojej stronie. Dla wiadomości sceptyków – eksperci są zgodni co do tego, że komentarze gości dodają wiarygodności hotelowym stronom internetowym.

Mapa strony

Każda hotelowa strona internetowa musi mieć mapę strony, niezależnie od tego jak duża, lub jak mała jest ta strona. Główne wyszukiwarki wykorzystują je do indeksowania strony. Czasami drobne rzeczy też się przydają.

Współpracuj ze swoim administratorem internetowym

Istnieje dużo więcej elementów, które umożliwiają zwiększenie liczby osób odwiedzających twoją stronę i powiększają liczbę dokonanych rezerwacji. Pracuj ze swoim administratorem nad budowaniem programów i promocji dla twojej strony. Jeżeli nie dokonałeś przeglądu swojej strony w ostatnich trzech miesiącach, to powinieneś się wstydzić.

Upewnij się czy twój administrator zdaje sobie sprawę z tego, że zależy ci przede wszystkim na zwiększaniu sprzedaży, a nie tylko na zwiększaniu liczy osób odwiedzających stronę. Ustal cele poprawy produktywności strony i stwórz taką jej zawartość, aby postawione cele zrealizować. To nie dzieje się samo z siebie, spraw aby zaczęło działać na twoją korzyść.

Neil Salerno



www.hotelinfo24.pl